300mbps

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 13 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
mifani
Abonnent

hej jeg har købt en d-link dir 655 router som i anbefalede i en test for nylig og er godt tilfreds med den især usb port er rigtigt godt men der står at den kan køre 300mbps W.n trådløst men mine bærbare er jo kun 54mbps W.g kan jeg få den hurtigere hastighed hvis jeg køber en usb Wi-Fi Dongle på 300mbps eller kan man skifte netkort i en bærbar?

PS skal det i så fald helst være en d-link eller er mærket underordnet hvad med en trendnet tew 649 ub?

Mvh Michael

Det må være denne enhed, du taler om:

http://www.trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=200_TEW-649UB&cat=169

Vi har ikke testet den selv, men har indtil nu haft dårlige erfaringer med de små USB-adaptere, formodentlig fordi der ikke er plads til tilstrækkeligt store antenner i dem. Det fremgår dog ikke af specifikationerne at den kan køre to kanaler ad gangen, så jeg vil gå ud fra, at den er begrænset til en enkelt.

Og det vil give dig en hastighed på maksimalt 35 megabit/sekund. Til sammenligning har dit eksisterende G-netværk en grænse på cirka 20 megabit/sekund.

For at få mere, op til 70-80 megabit/sekund, skal du have en adapter, der bruger to samtidige kanaler. Dem findes der mange af, f.eks. fra D-Link – men vores erfaring er faktisk, at det ofte fungerer godt på tværs af mærkerne.

Så er det indlysende spørgsmål: Hvad skete der med de 300 megabit/sekund?

Det er en teknisk hastighed, som intet N-netværk kan omsætte til praktiske overførselshastigheder. Enhederne på netværket kommunikerer (under optimale forhold) med denne frekvens, men er ikke i stand til at flytte data med den hastighed.

G-netværket har en tilsvarende situation der er sat lidt mindre på spidsen, idet deres kommunikationshastighed er de kendte 54 megabit/sekund, der under optimale forhold giver en overførselshastighed på ca. 20 megabit/sekund. Hvilket i øvrigt er tilstrækkeligt til f.eks. at streame HD video.

Lad høre, om du har fået forklaret emnet tilstrækkeligt. Det er ikke helt nemt stof.


mifani
Abonnent

    Tak for svaret men hvad hedder såden en adapter så specifict? jeg har søgt på dual band der kom kun to op , er det ikke usb dongle?

    Mvh Michael


    Afg
    Abonnent

      Hej Michael,

      Gå ind på denne link for din router http://www.dlink.com/products/?pid=530 – og klik på fanen “Works With” – der står, at din router kan fungere med denne adapter Xtreme N Dual Band USB Adapter(DWA-160) .

      Venlig hilsen
      Malmgren

      Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.