Belkin n+ til zyxel p2601 hn-f1

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
smiley-74
Abonnent

Da telmore lukker og slukker for internet, er kunderne overflyttet til fullrate.

I den forbindelse får jeg en trådløs router tilsendt som er en zyxel p2601 hn-f1. Min egen Belkin n+ kan jeg så ikke bruge mere. Er jeg ringere stillet med den fra zyxel i forhold til min egen. Og hvad angår den fra zyxel, er den up to date, eller er det en model der er på vej til storskrald.

 

Michael.

ZyXEL-modellen er ikke forældet, men på den anden side er det en ganske beskeden udgave af N-standarden, der er installeret i den. Den vil bestemt ikke sætte nogen hastighedsrekorder, og min egen erfaring med modellen er også, at rækkevidden er moderat.

Lidt afhængigt af dine fysiske forhold kan det være en god idé at bruge dem begge, så får du bedre rækkevidde og sikkert også bedre hastighed:

1) Slå DHCP-serveren fra i Belkin routeren via dens administrationssider.

2) Sæt dens netværksnavn (SSID), kryptering og adgangskode til det samme som ZyXEL-routeren. 

3) Forbind de to enheder med et netværkskabel, og sæt Belkin-routeren op et sted, der giver god dækning.

Nu vil de to routere fungere som et samlet netværk, der har bedre rækkevidde end da du kun havde en router. Og har Belkin-routeren bedst signalstyrke, vil din computer koble sig til den, så du får samme hastighed som før.

Har du ikke brug for ekstra rækkevidde, kan du evt. slå radioen i ZyXEL-routeren helt fra.

Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.