HJEMMEGRUPPE og IPV6 fra Komputer nr. 2 2012 NEJ MIT PROBLEM ER STADIG IKKE LØST

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  jyttehbx 12 år siden.
Oprettet af
leifvisti
Registreret bruger

Da jeg så i Komputer nr. 2-2012, at der var en der spurgte, om man ikke kunne sætte sine computere op i en Hjemmegruppe, og da jeg godt kunne tænke mig den samme løsning, prøvede jeg så at sætte min stationære op til vores laptop, der begge er med Win 7 Home Premium, ved hjælp af den vejledning, der er i bladet, men allerede efter punkt 4, Vælg det du vil dele, hvor jeg valgte Billeder , Printer og Dokumenter, får jeg fra Windows 7, meddelelsen: “At der skal være en IPV6 netadgang”.

Dette ved jeg ikke hvad er, men jeg har i Kontrolpanelet under Netværk og internet – Netværksforbindelser – og på det netværk vi har, under Egenskaber sikret mig, at der en hak, både ved Internet protokol ver. 4 og 6, men så til gengæld, når jeg beder om Status på forbindelsen, er der Ipv4 forbindelse, men ved Ipv6 står er der, Ingen internetadgang på begge maskiner. MEN begge maskiner kan sagtens komme på Internettet.

Jeg har prøvet at kører alle de fejlfindinger der foreslås, men der findes ingen fejl.

Jeg ved så nu ikke, om det er min Router (En Belkin model FD7230-4) der er problemet, eller det er min netudbyder, jeg skal kaste mig over, for at få løse problemet, eller problemet måske skulle ligge et helt andet sted?

 

SÅ jeg håber meget på … HJÆLP…HJÆLP… HJÆLP…

 

Venligst Maria


jyttehbx
Medlem

    Jeg har det samme problem som Maria.

    Vi har 3 PC. de 2 af dem er med windows 32 bit den 3. har 64 bit og det er på denne maskine, at hjemmegruppen er oprettet.

    Jeg kan ikke tilslutte mig hjemmegruppen mig fra de 2 PC med 32 bit. Der skal være IPV6 netadgang. Der er hak i dette felt inde bag ved. 

    Som Maria skriver  HJÆLP…HJÆLP… HJÆLP…

    Venlig hilsen

    Jytte

     

    Hov, denne sag er kommet til at ligge alt for længe, det beklager jeg…

    IPV6 er egentlig bygget til at løse det problem, at internettet som sådan er ved at løbe ud for adresser af den gamle IPV4 type, men lidt overraskende er den også en vital komponent i Windows’ Hjemmegruppe. Jeg vil tro, at nogen har slået IPV6 fra på et tidspunkt, lad os kigge på det først, her kommer en lille vejledning:

    1) Gå ind i Kontrolpanel, Netværks- og delingscenter, og klik på Rediger indstillinger for netværkskort (se første skærmskud).

    2) Højreklik på netværksforbindelsen og vælg Egenskaber (se andet skærmskud).

    3) Find punktet Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6), og sørg for at der er sat flueben her (se tredje skærmskud), inden du klikker på OK.

    4) Gentag dette for alle netværksforbindelser på alle computere.

    Hvis ovenstående ikke hjælper, er det formodentlig routeren, der ikke kan klare IPV6. I så fald bør den opdateres til nyeste firmware (det er en tand teknisk), eller udskiftes med en nyere model.

    Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.