Windows Vista – fejl ved oprettelse af netværk (1203)

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 13 år, 1 måned siden.
Oprettet af
Jørgen Larsen
Medlem

Jeg har installeret TDC’s HomeDisk som netværksserver og til backup. Min bærbare pc med Windows 7 fandt Homedisken uden problemer, og mit TV ligeså. Men når jeg vil oprette netværksdrev for at installere TDC HomeDisk på min stationære pc går det galt. Jeg følger samme fremgangsmåde – downloader en programfil (Netconnector), går ind på TDC’s hjemmeside for at oprette netværksdrev – og får så en dialogboks op som siger: “Fejl ved oprettelse af netværksdrev (1203)”. TDC’s tekniker har arbejdet med at løse problemet, men har givet op, da han mener, at det må være en hardwarefejl, fejl i netværkskort eller lign. Har I hørt om problemet – og bedre: Kan I komme med en løsning, så jeg kan få koblet pc’en på netværket? Det er kontrolleret, at pc’en også er på samme netværksgruppe (eller hvad det nu hedder) Workgroup. Teknikeren har også forsøgt at oprette netværket manuelt, men intet hjælper, samme fejlmeddelelse kommer.  

Velig hilsen

Jørgen Larsen

Mon det er en firewall på den stationære pc, der generer forbindelsen?

Det sker, at der skal lempes på indstillingerne for at få forbindelsen til at virke. Blandt andet den i øvrigt udmærkede Comodo Firewall har tendens til at sætte lidt for hårde barrierer op overfor netværkstrafik, der potentielt kan være farlig.

Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.