ZyXEL NBG6716 WiFi AC router

Ikke løst
Dette emne indeholder 15 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 8 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
mifani
Abonnent

har lige anskaffet en 

ZyXEL NBG6716 WiFi AC router

kan ikke få usb deling til at virke nogen der er mere vidende 🙂

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Finder routeren USB enheden? Hvilken USB-enhed er der tale om?

    ftp://ftp2.zyxel.com/NBG6716/user_guide/NBG6716_1.00.pdf


    mifani
    Abonnent

      Der er en lille lampe der indikerer usb 1&2 på router diplayet når man sætter en enhed til , jeg ville gerne have min printer til og usb’ penne men kan intet finde på stifinder/denne computer har kigget i guide men kan ikke rigtigt greje den har prøvet det de kalder samba , har tidlige haft en ældre router der var et lille program som fik det hele til at spille , men der er ikke noget program med den her router 

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        SAMBA bruges til at dele filer og printere med Windows-enheder:

        1. Log ind på routeren og navigér ind til Management > USB Media Sharing > SAMBA.

        2. Sæt flueben ved Enable SAMBA. Udfyld Name og Description med noget, der giver mening for dig, og ryd feltet Work Group.

        3. Sæt USB Access for USB1 og USB2 til Read & Write.

        4. Sæt flueben ved bruger 1. Angiv samme brugernavn og password, som du bruger til at logge ind i Windows. Sæt flueben ved USB1 og USB2.

        Hvis du er i tvivl om dit brugernavn, tryk Windowstast+R, skriv netplwiz og tryk Enter, og find det på listen.

        4. Klik Apply og genstart dernæst routeren.

        5. Når routeren igen kører, åbn Stifinder og skriv \ efterfulgt af det navn, du valgte (fx \server), og tryk Enter.

        Hvis alt er gået vel, har du nu adgang til filer og printere via Windows Stifinder.

        Ved hjælp af DLNA kan du tilgå musik, video og billeder på lagerenheder tilsluttet routeren fra fx dit TV.

         


        mifani
        Abonnent

          jeg kan ikke få det til at virke er lidt i tvivl om punkt 5 hvor skal jeg skrive i stifinder

          og er det name eller description ?

          Mvh Michael

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Du skal indtaste navnet, fx \nbg, i adressefeltet øverst i Stifinder-vinduet.

            Har du ikke adressefeltet, kan du slå det til i menuen Vis i Stifinder, eller du kan indtaste det i søgefeltet i startmenuen.


            mifani
            Abonnent

              Jeg kan ikke få det til at virke, måske gør jeg forkert i punkt 4 brugernavn og password min pc hedder PB uden password er det det du mener ?

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Det er ikke sikkert, at det virker med et blankt password. 

                Hvilken fejlmeddelelse får du?


                mifani
                Abonnent

                  Jeg får ingen meddelelser, jeg kan overhovedet se noget om USB, jeg kan kun se routeren og højre klikke på den, så kan jeg komme ind i opsætning og så er det det.

                  Mvh Michael

                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Kan du tage et skærmskud, af det du ser, når du indtaster \NAVNET_PÅ_ROUTEREN i stifinder og trykker Enter? 


                    mifani
                    Abonnent

                      jeg tror jeg må opgive, jeg er ikke rigtig med på det her, for kryptisk, jeg plejer ellers

                      at nok at være godt  med på ruoter opsætning

                       

                      Mvh Michael

                       

                       

                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Måske kan vi komme en løsning lidt nærmere, hvis jeg ved, hvad der sker, når du prøver at få fat i routeren fra Windows.

                        Hvis navnet på routeren er ROUTER, skal du skrive \ROUTER i adressefeltet i Stifinder. 

                        Du kan også brug Kør… i startmenuen, og indtaste navnet her.


                        mifani
                        Abonnent

                          Det hjalp lidt nu kan jeg se Router i stifinder, men ikke nogen enheder, har sat en usbpen i nr1 og printer i nr2 ,jeg tror det er punkt 4 det med Password som sagt hedder min comp PB uden password

                           

                          Christian Bugge
                          Christian Bugge
                          Registreret bruger

                            Har du slået USB-deling til som beskrevet i indlæg #3 herover?


                            mifani
                            Abonnent

                              Ja , prøver at få et billede med

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Hej igen

                                Jeg vil anbefale dig at kontakte ZyXEL’s support: http://www.zyxel.com/dk/da/contact_us/contact_us.shtml

                                Forummet 'NETVÆRK' er lukket for nye emner og svar.