Driver til HP LaserJet 1320n / Windows 7

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 12 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
Eilif P
Medlem

Min gode HP LaserJet 1320n virkede perfekt under Windows XP, men der findes tilsyneladende ikke en driver til Windows 7. Man får anbefalet nogle erstatninger rundt omkring, og nogle kan bruges. MEN: 1) Printeren går ofte offline – og skal så genindstalleres, hvilket jeg kunne leve med. 2) Printeren kan ikke længere printe i “Economy mode”, hvilket er træls, når jeg ofte trykker et blad til en fattig forening. Har nogen løsningen med en god driver?

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Din  printer er jo ved at være en gammel svend og måske er det derfor du ikke får en velfungerende driver til win7.

    Imidlertid ser det da ud til at der faktisk leveres en driver til win7 – både 32- og 64bit – direkte fra HP.

    Prøv at kigge på denne side og se om ikke du skulle kunne bruge den driver der tilbydes her – ellers er der ikke rigtig nogen anden udvej ud over at gennemtrawle nettet ofr at se om der er noget der kan bruges. Det kan ‘koste’ mnage forgæves downloads og det er jo ikke sikkert at du får brugbart udbytte af arbejdet – og så er der til sidst kun den hårde vej ud af dit problem og det er en ny printer.

    Men prøv nu lige det her først (hvis du da ikke allerede har prøvet disse drivere.

    http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=410627&lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=410622&taskId=135

    Et alternativt sted kunne være her: http://drivers.downloadatoz.com/tutorial/20814,hp-laserjet-1320-drivers-download-for-windows-7.html

     


    Eilif P
    Medlem

      Prøvede første link og kom til en side, hvor jeg har prøvet for nogle måneder siden. Jeg fulgte vejledningen (64 bit) og downloadede HP Universal Printing PCL 5, – selvom det var den, jeg brugte i forvejen. MEN: I printeroversigten står den nu som hp LaserJet 1320 series (A283FF) – og den virker!:). Forklaring herpå kan jeg ikke give – måske er den blevet opdateret.

      Tak for hjælpen – og

      PS. Jeg synes nu ikke min printer er så gammel – fungerer ellers perfekt, – og jeg har da en vel.fungerende HP 4L – den kan vi kalde gammel

      jan larsen
      jan larsen
      Supporter

        Tjaa… i pc verdenen er har ordet ‘gammel’ jo en helt egen betydning – tiden går jo stærkt i denne branche og tingene forældes jo næsten inden støvet har lagt sig på overfladen og inden mekanikken rent faktisk er slidt 🙂

        Men da godt at du fik det til virke og din ‘gamle svend’ skal jo nok holde nogle år endnu…

        Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.