Fejl 1053

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
Nylars
Medlem

Er netop flyttet og er dermed også kommet til et nyt netværk. Det kludrede så i min printer, så den intet ville. Forsøgte så at afinstallerer softwaren til den og geninstallere den igen, da det har hjulpet før. Men nu støder jeg på en fejlmeddelelse, om at printer spooleren ikke virker. her får jeg så en løsning fra windows, men når jeg følger den får jeg  Fejl 1053.

min computer er windows 7 og min printer er en HP photosmart 4780

Mit gæt er, at Windows husker en gammel IP-adresse i printerdriveren. Der er en god chance for at det kan rettes et sted i portindstillingerne for printerdriveren, men det er forholdsvis teknisk.

Mindre teknisk er at afinstallere printeren helt og derefter installere den nye driver. Jeg kan se, at du har prøvet det allerede, men jeg mistænker, at det ikke har været 100 % grundigt. Du får også brug for den nye driver, der kan hentes her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=dk&lc=da&dlc=da&product=3794615

For at afinstallationen skal være effektiv, skal printeren fjernes helt fra netværket (at slukke for strømmen til den er effektivt), hvorefter du afinstallerer driveren og sikrer, at alle beslægtede programmer er væk.

Derefter installerer du printeren fra bunden som var den ny.


Nylars
Medlem

    fik kortvarigt printeren til at virke. men kun til jeg lukkede den ned næste gang og tændte den igen, så opstod det samme problem igen. Så nu virker den ikke igen

    Det må skyldes, at printeren bliver tildelt forskellige adresser på netværket fra gang til gang. Det er din router, der uddeler disse adresser, og der er to forskellige måder at løse problemet:

    1) Få routeren til at tildele en bestemt adresse til printeren hver gang. Du skal kende printerens såkaldte Mac-adresse for at det fungerer. Det indstilles på routerens administrationssider.

    2) Sæt printeren selv til at have en fast IP-adresse fremfor at hente den fra netværket. Det er der som regel en indstilling til et sted i printerens betjeningspanel. Det er ikke specielt vigtigt, hvilken adresse du vælger, blot den passer på netværkets øvrige adresser. De er typisk af formen 192.168.1.X, hvor du kan vælge X frit mellem 1 og 255. Et mellemtal omkring 30-60 stykker vil være fint.

    Efter det afinstallerer og geninstallerer du printerdriveren. Ved geninstallationen finder driveren den rigtige adresse, og så er problemet væk.

    tips
    tips
    Registreret bruger

      Hvad er navnet på routeren ???????

      Måske at du har en CD-rom til routeren med lynopsætning af routeren, og der kan du måske lave opsætning af printeren, det kan jeg på min TP-router……

       

      Klik for stor foto og se router…………….

      Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.