hp c5390 i netværk

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år siden.
Oprettet af
orlasteen
Registreret bruger

Hej jeg har en stationær pc med win xp, hvorpå der sidder en printer hp c5390 via usb – Jeg har også en bærbar med win 7 home – her har jeg også installeret printeren og kan printe via usb – jeg kan fra min bærbare se printeren på nætværket, men kan ikke printe på den trådløst  (fej 0x0000007a) – Hvordan løser jeg problemet 

kan det være fordi bærbar kører 64bit ? og findes der en løsning på det ??

Det er et kendt problem i Windows, der optræder ved flere forskellige printere.

Løsningen, der kan synes ganske obskur, er beskrevet i denne artikel:

http://blogs.catapultsystems.com/IT/archive/2010/08/16/error-0x0000007a-unable-to-print-from-windows-7.aspx

Kort fortalt:

1) Start Windows i Fejlsikret tilstand for at kunne gøre dette:

2) Gå ind i mappen C:WindowsSystem32spooldrivers og led efter undermapper med navnet 3. Alle mapper med dette navn skal omdøbes til noget andet.

3) Fjern printerdriveren til din HP C5390.

4) Genstart Windows på normal vis.

5) Geninstallér HP C5390 driveren.

Det kan naturligvis anbefales at bruge nyeste driverversion, her fra HP’s hjemmeside: 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=3726266&lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=18972&prodSeriesId=3560270


orlasteen
Registreret bruger

    Det er nu prøvet – Desværre med det samme resultat – Jeg har dog installeret den nye 64bit driver på den bærbare – Men kan stadig kun printe via usb-kabel – 

    I indgangsbilledet skriver den at printeren er klar – Men når jeg går ind i Solution Center står der at printeren er afbrudt med en gul trekant 

    mvh

    OrlaSteen

    Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.