HP m1212nf ikke installere

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
etw
Registreret bruger

Skal installere en multifunktionsprinter fra HP på en XP maskine-USB.

HP printeren går automatisk igang med at overføre drivere, pakke ud og har også forbindelse til printeren. Går derefter i stå og siger tag USB stikket ud, sluk for printer. Tænd for printer, sæt USBkabel i og det hele går i gang igen og STOPPER.

Har prøvet at tilføje printer på edn gammeldags facon, men under start MANGLER printere og faksenher-ikonet. (Der har tidligere været probler med PC’en, hvor det har været nødvendigt at lave en recovery fra registry hive.). Mener jeg på daværende tidspunkt læste noget om, at der kunne mangle ikoner under <start> knappen. Kan det have nogen betydning?.

Hvis jeg under kontrolpanel finder printere og faxenheder og ad denne vej søger at tilføje printeren, kan den ikke lokaliseres som en PuP printer.

Da driverne er indlæst, kan jeg manuelt tilføje printeren finde driverne og langt om længe etableres der så også et nyt printeikon m1212nf. MEN den virker ikke, der kan ikke udskrives en testside.

Har prøvet at slette printeren igen under filer serverindstillinger slette den indlæste driver OG prøvet igen, også med de nyeste drivere hentet hjem fra nettet. Kan stadig ikke udskrive en testside og printeren virker dermed ikke.

Tilsyneladende er faxdelen installeret, men skal ikke bruges.

Håber der er muligheder for et brugbart svar.

Jeg har prøvet den gængse fremgangsmåde med installering på en medbragt bærbar pc. Det virkede OK.

Med venlig hilsen

Erik

Det manglende ikon kan skyldes en utilsigtet tilpasning af Start-menuen. Jeg vedlægger et skærmskud, der viser tilpasningen i (engelsk) XP, se efter der.

Det er værd at undersøge computeren for fejl i Windows-filerne. Skriv dette i en kommandolinje med Administrator rettigheder:

sfc /scannow

Det vil bruge et par minutter på at finde og rette obskure Windows-fejl.

Når de to ting er overstået, vil jeg anbefale at hente seneste driverpakke fra HP’s hjemmeside, koble printeren fra computuren, afinstallere alle dens drivere og programmer, og derefter starte printerinstallationen fra den hentede pakke. Tilslut først printeren, når installationsprogrammet beder om det.


etw
Registreret bruger

    Tak for svar. Må desværre vente lidt med at afprøve dir forslag. Hvor finder jeg det vedlagte skærmdump ? 😉

    Vender tilbage, når jeg har afprøvet kommandoen sfc /scannow

     

    Med venlig hilsen

    Erik

    Hovsa – skærmskud kommer her 🙂


    etw
    Registreret bruger

      Nej, problemet er endnu ikke løst. Kørte sfc /scannow, hvor den bad om to forskellige windows cd’er, Er ved at skaffe den ene.

      Kan stadig ikke installere printeren.

      Erik

       

      Vender tilbage, når / hvis det lykkes.

      Når sfc beder om Windows-CD’er, er det et klart tegn på, at noget er galt. Det er vigtigt at komme til bunds i det. Lad høre nærmere, når det er på plads.


      etw
      Registreret bruger

        Vender tilbage, men uden at problemet er løst. Har prøvet at installere en tredje windows på en ny harddisk, men det vil ikke fungere, idet boot.ini ikke kan finde den nye harddisk, installeret på en SATA harddisk, hvor den gamle harddisk en en IDE disk med 3 partitioner.

        Men i boot.ini på den nuværende opsætning har en  et flag, der hedder “/fastdetect”. Kan det have nogen betydning med hensyn til installation af printeren?.

        Kan i øvrigt godt installere en gammel HP deskjet 460 printer uden problemer.

        I øvrigt får jeg en pci.sys fejl og blå skærm, når jeg vil installere den tredie version OS på den gamle harddisk, der er delt op i tre partitioner. Når dog aldrig frem til selve installationen.

        Er i øjeblikket mest tilbøjelig til at give op.

        Med venlig hilsen

        Erik Thordahl Wilkens

        og foreløbig mange tak for hjælpen.

         

        /fastdetect har kun at gøre med enheder på gammeldags seriel/parallel porte, ikke på USB-portene, og har derfor ingen betydning i sammenhængen.

        Den gamle Windows XP mangler formodentlig en driver for at se SATA-disken. Her er det muligt, at BIOS kan få SATA-disken til at fremstå som en IDE-disk, men så er vi ude i de mere spidsfindige metoder til at få ting til at virke.

        Men din printer er jo også en netværksprinter. Har du prøvet at installere den via netværket i stedet for at tilslutte den til USB-porten?


        etw
        Registreret bruger

          Tak for hjæpen. Det er korrekt, at printeren er en netværksprinter, men pc’en er en standalone, hvorfor jeg ville undgå opsætning af router m.v. og bruge USB-kablingen i stedet for.

          Jeg har på den tredje partion installeret Win7, der har en udmærket boot.ini opstart også til den gamle XP-installation. Fra win7 kan der udprintes fint og jeg har lavet en genvej på skrivebordet til dokumenter i xp, så disse er nemme at finde og udprinte.

          Endnu engang tak for hjælpen og jeg håber at problemerne er løst i denne omgang.

          Med venlig hilsen Erik

          Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.