HP Photosmart 5515

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 11 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
sonja1947
Medlem

jeg har 2 computere, den ene er en Acer Aspire one, og den anden stationær, hvortil printeren er forbundet med kabel.

da det er en trådløs printer vil jeg gerne have den lille notebook tilknyttet, alt hvad jeg har forsøgt indtil er mislykket,jeg har oprettet et hjemmenetværk, jeg har haft den bærbare stående lige foran printeren og routeren, begge er tændte, for at søge efter enheden men får beskeden at jeg skal skrive adgangskoden for at oprette forbindelse til netværket. Problemet er bare, at jeg ikke kan huske, hvad ´koden er, ej heller kan jeg finde routerens IP adresse.

min router er en D link wireless, DI 524. Dansk kabel TV har givet råd om at købe en ny router, og give dem besked om det. men skulle det være nødvendigt? det ærgrer mig at jeg ikke kan finde ud af det. er selvlært årgang 1947. Hjælp?

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Tjaa, det er jo noget skidt med adgangskoder når man ikke kan huske dem :-)…

    Du kan nulstille routeren til fabriksindstillingerne ved at indføre en udrettet papirclips i det lille hul bag på routeren – det skulle give dig mulighed for komme i kontakt med den og ændre adgangskoden.

    Hvis det i øvrigt kniber med at finde ud af funktionerne (routeren er jo ikke helt ny og måske (sådan går det i hvert fald for mig) er manualen forsvundet) er her et link til en komplet manual for denne router:

    ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524up/Documentation/DI-524UP_User%20Manual_102.pdf

     


    sonja1947
    Medlem

      tak for løsning, men inden jeg nulstiller routeren, vil jeg gerne vide, hvad der så sker ,

      holder routeren op med at virke eller ?

      og tak for linket til manualen, den har jeg selvfølgelig heller ikke mere,

      den findes vel ikke på dansk?

      jan larsen
      jan larsen
      Supporter

        Nej, når routeren nulstilles sættes den tilbage til den tilstand den var i da du aller først pakkede den ud af kassen og satte den til – nu har jeg ikke gennemlæst manualen, men som regel er adgangskoden et antal nuller eller måske ‘admin’ eller evt. slet ingenting og så er det op til dig at ændre adgangskoden til noget du kan huske (eller, som jeg selv gør – skriver den på en sedddel og sætter den fast på bagsiden af routeren !!).

        Jeg har ikke undersøgt om manualen findes på dansk (jeg tvivler) men måske kan Google-translate hjælpe et stykke ad vejen…

        Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.