HP Photosmart C4380

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
ole pihl-6f02d0855b
Abonnent

Jeg har en HP Photosmart C4380, som er kabelforbundet med en gammel stationær computer, og som indtil for 1 års tid siden var trådløst forbundet med hjemmets anden, gamle stationære computer og dertil trådløst med en bærbar PC, som brugte Vista. Dengang var alt lutter printer-idyl – den gode HP Photosmart betjente samtlige 3 PC’er med et smil. I dag kan vi kun printe fra den kabelforbundne PC, som i mellemtiden er blevet peppet op med WIN8. Den anden, gamle stationære computer er blevet udskiftet med en Acer Aspire S3-391 ultrabook, som bruger WIN8, og den bærbare Vista-PC er blevet til en Acer Aspire V5-171, som bruger WIN7. Disse to bærbare er ifølge deres enhedsoversigt tilsyneladende forbundet med printeren, men det fungerer ikke. Og jeg har mistet overblikket over, hvordan printerindstillingerne skal være for at det hele kan fungere ligeså godt som i ”de gode, gamle dage”. Hjælp!

Det lyder kompliceret, så lad os forenkle det bid for bid.

Manualen til printeren anbefaler at den kobles trådløst til netværket – den anbefaling vil jeg tilslutte mig:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01153777.pdf

Når det er gjort, anbefaler jeg at afinstallere driverne på de enkelte computere, og derefter installere dem igen, så de nu finder printeren som netværksprinter, og dermed ikke er afhængige af den computer, printeren er tilsluttet. Du finder nyeste udgaver af driver og software her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3436556&prodSeriesId=3221640&prodTypeId=0&taskId=135&swLang=6

På den måde taler hver computer direkte til printeren – det er enkelt og godt.

Tak for svar. Desværre går det ikke helt godt – allerede i mit forsøg på at koble printeren trådløst til den stationære PC, får jeg en irriterende problem-meddelelse (vedhæftet), der åbenbart handler om PC’ens operativsystemsystem (vedhæftet). Desværre er jeg igen på bar bund.              Venlig hilsen Ole Pihl

Nu mente jeg egentlig at forbinde printeren direkte til husets netværk, og derefter lade de enkelte computere finde printeren via netværket. Det kan gøres via printerens netværksindstillinger, nemmest hvis den har en WPS-funktion.

Siden, jeg henviste til, har drivere både til Windows 7 og Windows 8. Når printeren er forbundet til husets netværk, skal en passende version af driveren installeres på hver computer i huset. Jeg anbefaler at afinstallere alle gamle versioner først.

…men balladen opstår NETOP når jeg forsøger at forbinde printeren direkte til husets netværk. Ifølge manualen, du henviste til, samt en for printeren gældende opsætningsvejledning, jeg fandt på HPs hjemmeside, ja så starter alting vel med at køre HP’s installations-CD på PC’en og følge anvisningerne. Når jeg prøver det, når jeg aldrig så langt, at jeg får et skærmbillede med anvisninger, jeg kan følge. Festen slutter simpelthen før den får begyndt, med den tidligere omtalte “irriterende meddelelse”.

Venlig hilsen Ole Pihl. 

Første trin i processen involverer slet ikke nogen computer – det handler om at sikre, at der er trådløs forbindelse mellem printeren og husets router.

Når det er på plads, skal der installeres drivere på hver enkelt computer i huset, hvor du så skal bruge den driver, der passer til operativsystemet. I skærmskuddene ovenfor er du kommet til at prøve med en ældre driver på Windows 8, der er grunden til at det fejler.

Men det første og grundlæggende trin er som sagt at sikre, at der er forbindelse mellem printer og netværkets router.

Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.