Ingen kommunikation til printer

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
Leo k. Nielsen
Medlem

Jeg har en Lexmark X4650 printer, hvor der pludselig er kommet en fejlmedd.

Ingen kommunikation med printer. Den er sat til USB port. Jeg har prøvet en anden USB port uden held. Jeg har prøvet alt hvad der står i Lexmark servicecenter, der ligger på min pc.  Selvfølgelig har jeg 2 sorte og 1 farvepatroner liggende så det ville være ærgerligt, at skifte til en printer hvor de ikke kan bruges.

Hvad kan jeg gøre for, at genoprette forbindelsen?

Jeg har også prøvet 2 andre USB kabler uden virkning.

Er WIFI måske en mulighed? I så fald hvilken WIFI adapter skal jeg købe til min pc?

I første omgang vil jeg foreslå dig at slukke printeren og tage den fra, afinstallere printerdriveren, og så slutte printeren til igen. Hvis der er forbindelse, vil Windows finde printeren og installere driveren fra bunden.

Hvis det ikke virker, må noget være gået i stykker i printerens USB-port. Det bør egentlig repareres, men at skifte til WiFi er en udmærket løsning.

Og – du behøver ikke købe nogen adapter til din PC. Printeren skal kobles direkte til dit lokalnetværk via dens WiFi funktion, derefter kan PC’en finde den af den vej. Også her skal du afinstallere printerdriveren og installere den igen, så Windows nu kan finde den som netværksprinter.

Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.