Printer på Netværk

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Anonym 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
Anonym

Kære KPA.

Jeg har et meget gammelt og meget stort problem. Jeg har et hjemmenetværk med en Router fra TDC. Netværket består af 4 comptere, to stk. med VISTA, 1 stk. med XP og 1 bærbar med XP professional. Til den ene computer med VISTA, er en printer tilsluttet. De to computere med VISTA er tilsluttet Routeren med kabler, medens de resterende er tilsluttet trådløst. Det er kun på den computer hvor printeren er tilsluttet fysisk, at jeg kan få et printjob til at fungere, på de øvrige optræder printjobbet med angivelse af en “Fejl”, og intet andet sker. Jeg kan altså “se” printjobbet på den pågældende computer, men det skrives ikke ud.

Jeg har været alle de artikler I har skrevet om netværk igennem, og jeg mener at have gjort alt hvad man skal for at systemet skulle kunne fungere, men alligevel…

Er det sådan at printeren (HP Photosmart C3190 All-In-One) ikke kan sidde i et netværk, eller kan der være andre Hardwaremæssige problemer som stiller sig hindrende i vejen for en løsning på problemet?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Bjørn Petersen


Anonym

    Til KFA.

    Jeg har fået en mail som påstår at jeg har fået svar på min forespørgsel. Når jeg klikker på dette link, bliver jeg sendt til siden hvor svaret ligger. Der er dog det oproblem, at svaret intet har at gøre med hvad jeg har spurgt om.

    Går jeg ind på siden under mit indlæg, ser jeg at der er “0” svar på mit spørgsmål!!!!

    Endvidere er det umuligt at få kontakt på telefon 39103072.

    HVAD SKER DER?

    MVH Bjørn Petersen


    Anonym

      Til KFA.

      Jeg har fået en mail som påstår at jeg har fået svar på min forespørgsel. Når jeg klikker på dette link, bliver jeg sendt til siden hvor svaret ligger. Der er dog det oproblem, at svaret intet har at gøre med hvad jeg har spurgt om.

      Går jeg ind på siden under mit indlæg, ser jeg at der er “0” svar på mit spørgsmål!!!!

      Endvidere er det umuligt at få kontakt på telefon 39103072.

      HVAD SKER DER?

      MVH Bjørn Petersen

      Hej Bjørn

      Meget underligt med den mail om et svar. Jeg ved, at vi har nogle problemer i databasen, det kan stamme derfra. Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen, der har prøvet at give svar på dit spørgsmål. Så lad mig komme til sagen:

      Først er det vigtigt at sikre, at arbejdsgruppen på de tre computere hedder det samme, f.eks. WORKGROUP, MSHOME eller et navn, du har valgt selv. Det eneste, der betyder noget her, er at det er ens på alle computere. Om forbindelsen er kablet eller trådløst er ikke vigtigt.

      Dernæst skal du se efter, om printeren er delt korrekt i netværket:
      1) At den på den tilsluttede computer er angivet som ‘Delt’ (en lille hånd under printerens ikon).
      2) At den er synlig i Netværk set fra de andre computere.

      Når du vælger “Tilføj printer”, skal din printer vise sig i listen, hvis den er delt korrekt. Det er noget forskelligt under Windows XP og Windows Vista, jeg vil anbefale at prøve i Vista først, det er mest pædagogisk skruet sammen der.

      Hvis du har installeret et firewall program i den computer, der har printeren, vil jeg anbefale at slå det fra, mens du arbejder med printerproblemet. Det kan blokere for at printere kan ses fra andre computere. Hvis problemet ligger her, skal den indstilles til at tillade Windows fil- og printerdeling.

       


      Anonym

        Hej Henrik Ræder Clausen.

        Så vil jeg lige give give dig det svar på de tilbagemeldinger jeg har fået. Omsider fik jeg vristet et svar ud af Hewlet Packard, det havde jeg ellers helt opgivet. Resultatet er: Printeren er købt med er installations CD som kun understøtter WINDOWS XP. Dette vidste jeg godt, hvorfor jeg fandt en opdateret version som understøttede VISTA. Så skulle alt jo være i orden, og printeren skulle være lige til at installere som en delt printer. Jeg har kontrolleret alt, og alt er det som det bør være (har også prøvet at deaktivere min Firewall), men Printeren går stadig i “fejl”. Jeg kan altså se den fra de andre computere på netværket, men den virker ikke.

        Min konklusion er den, at Printeren ikke fungere med den downloadede driver.

        Ikke overraskende er det også HP´s mening, men support til denne printer fåes ikke længere.

        Jeg tror det er enden på denne historie.

        Med venlig hilsen

        Bjørn Petersen

        Hej Bjørn

        Mange tak for tilbagemeldingen. Det var faktisk ikke faldet mig ind, at problemet kunne være, at printeren ikke er kompatibel med nyere Windows-udgaver. Så jeg noterer mig at selv HP, der jo er et meget stort firma, ikke har brugt ressourcerne på at bringe alle drivere up to date.

        Når det er sagt, vil jeg lige nævne, at moderne printere har langt bedre udskriftskvalitet – især for fotos – end printere med 5 år bag sig.

        Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.