Test af printere 1 2012

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af rodwac867617 rodwac867617 12 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
Henrik Lykkemark
Medlem

Jeg læste med noget interesse testen af printere i komputer bladet 1 2012, for jeg har netop en Epson printer, netop lige denne model.

I jeres test er Epson den dårligeste, MEN iflg mine beregninger er lexmark (8,25) vinder, og canon (7,5) taber.

De 4 karakter på hver printer divideret med 4, så er Epson og HP lige gode med 7,75.

Så enten har sætte nissen været på spil, eller også går det forstærk hos jer, sagt med andre ord, kan man stole på jeres test. Jeg synes generelt der er flere og flere der giver udtrykt, for jeres kvalitet af test.

Hvis mine beregninger er rigtige, så må der følge en rettelse, om tallene er fejl placeret eller hvad.

rodwac867617
rodwac867617
Komputer for alle

    Hej!

     

    Ja, man kan godt stole på vores test.

     

    Karaktererne i testen er regnet ud som et vægtet gennemsnit. Det har vi gjort for, at udskriftskvaliteten fx får større indflydelse på karakteren end hastigheden. 

     

    Du kan se i lagkagediagrammet på første side af testen, hvordan vi har vægtet de forskellige kategorier. Når man skal regne det vægtede gennemsnit for fx Epson-printeren ud, ser det således ud:

     

    (6*0,4) + (6*0,25) + (10*0,25) + (9*0,10) = 7,3

     

    Idéen med at dele karakteren op i underkategorier er, at læserne selv kan vælge at prioritere fx en multifunktionsprinter med en god scanner højere end én med meget flotte udskrifter.

     

    Generelt var det fire gode printere, der var med i denne test, og de klarede sig alle tilfredsstillende.

     

    Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.