Windows 7 og Canon ip4700

Ikke løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
arkadien
Medlem

Jeg kan ikke installere min Canon ip4700 printer på min nye win7 komputer.

Jeg har gennemgået opsætningen utallige gange uden at finde fejl. Printeren svarer: “printeren svarer ikke” og sætter filen i kø. Udskrivning sker først, når jeg genstarter komputeren. Hvor gør jeg galt? Eller: Hvad glemmer jeg at gøre? Vil en eller anden hjælpe mig videre?

15. febr.: Har installeret printeren for 7. gang. Det er det samme, der kan udskrives en prøveside, men herefter sker der ikke noget. Først ved genstart kommer den bestilte fil i udskrift. Jeg har installeret printere i snesevis af gange, og hver gang har det bare kørt. Den eneste forskel på denne gang og de tidligere, er, at jeg nu gør det med en ny komputer med Windows 7. Er der andre derude med lignende erfaringer???

 

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Nu har du vel hentet en driver der kan bruges under win7 ? Det KAN være problemet at du måske bruger en driver der er designet til et ældre system.

    På denne side finder du drivere til alle windows som du kan downloade – husk der er forskel på om du bruger 32- eller 64bit system.

    http://www.aboutprinter.com/802/pixma-ip4700-printer-driver

     


    arkadien
    Medlem

      Kære Jan Larsen

      Tusind tak for dit indlæg vedr. mit printerproblem.

      Jeg har nu (måske for 7. gang) afinstalleret printeren og derpå geninstalleret den, hvorefter jeg efter dine anvisninger har hentet og installeret den seneste driver til Win7 64bit. Problemet er det samme: jeg får følgende besked: “printeren svarer ikke”, og så ved jeg, at dokumentet vil blive udskrevet næste gang jeg genstarter komputeren.

      Det mest mystiske er, at jeg netop i dag har installeret den samme printer på en anden Win7-64 maskine (også laptop), og der fungerer udprintningen uden problemer. Hjælper det til at identificere problemet?

      Måske kan jeg kopiere filer fra den ene komputer til den anden, men jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på, hvilke filer det i givet fald skulle være.

      Kan nogen hjælpe mig videre her?

       


      Anonym

        Hvis har du den til at side i den samme usb hele tiden ,så prøv at flytte den til en anden usb det kan godt have en virkning.


        arkadien
        Medlem

          Har flyttet stikket fra en USB3 til en USB2. Ingen ændring, ærgerligt nok.

          A.

          Forummet 'PRINTERE' er lukket for nye emner og svar.