404 – Not Found

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 11 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
mogenslj
Abonnent

Jeg har en god ven, som mener, jeg er eksperten og derfor har spurgt mig, hvorfor han ikke kan komme ind på Google.dk.

Hver gang han forsøger, får han et tomt billede med teksten: “404 – Not Found”.

Min teori er, at der måske er virus på computeren, men hans antivirusprogram finder ikke noget. Er der én, der kender en løsning?

Tao
Tao
Supporter

    Det er altid en god ide, at sende et skærmbillede med – vil du ikke bede din ven tage et sådant og så sende det her?

    Lige for at være helt på det rene, så tjek at der ikke er stavefejl i internetadressen. De fleste browsere har autofuldførelse i adressefeltet, hvilket betyder, at hvis hjemmesiden først én gang er stavet forkert, kan den godt finde på at vælge samme fejlagtige adresse, næste gang fx ‘goo’ skrives ind. Prøv derefter at skrive http://www.google.dk/ i stedet for bare google.dk og se om det virker.

    Hvis ingen er ovenstående er løsningen, så bliver jeg nødt til at vide hvilken browser din ven bruger. I næste går jeg ud fra at det er Internet Explorer:

    Tryk på Funktioner, Internetindstillinger, fanen Avanceret. Her vælger du Nulstil internetindstillinger.

    Held og lykke med det!


    mogenslj
    Abonnent

      Hej, Tao!

      Tak for dine forslag! Min ven er desværre ikke så skrap, så han kan lave skærmbilleder, så jeg bliver nødt til at besøge ham på et tidspunkt igen, og så vil jeg forsøge alle dine forslag.

      Jeg vender tilbage!

      Med venlig hilsen

      MogensL


      mogenslj
      Abonnent

        Så har jeg været på besøg hos min ven, Rassi, med omtalte problem.

        Jeg fik med noget besvær taget et skærmbillede, som jeg ikke kunne sende fra hans pc og derfor måtte kopiere det til min egen. Der opstod mange flere problemer, så det endte med, at jeg foreslog, at jeg tog hans pc med hjem til mig selv og forsøgte at rette nogle af de mange problemer.

        Her kom jeg ikke ret langt, før jeg måtte kaste håndklædet i ringen! Det første jeg ville gøre var at erstatte hans udløbne antivirus med AVG. For at gøre dette og få den opdateret, skal jeg naturligvis have adgang til nettet. Det har jeg gjort rigtig mange gange med andre computere, men med denne lykkedes det ikke. Jeg kunne ikke få netadgang! Jeg ringede derefter til TDC Hotline i håb om at få hjælp til dette. Svaret her var, at der formodentlig var virus på pc’en, og at de ikke kunne hjælpe mig yderligere. Jeg har herefter forelagt min Rassi to muligheder:

        1) Køb et antivirus program i telebutikken, som han fik anbefalet, da han henvendte sig med “404”, og lad dem installere det, eller

        2) Tag backup af data og kør recover-cd’en, som han fik med fra starten.

        Jeg er skuffet over, at TDC ikke kan hjælpe med omtalte problem og ikke kan give anden anbefaling end at købe nyt antivirusprg. De kender overhovedet intet til fejlmeldingen; men det er der måske heller ikke nogen i Forum, der gør!

        Jeg er spændt på at høre yderligere fra jer.

        Med venlig hilsen MogensL

        Tao
        Tao
        Supporter

          Hej igen MogensL,

          Det er flot at du hjælper din ven så meget – det virker som et stort stykke arbejde du gør! Jeg synes det er nogle gode muligheder du giver ham, men jeg har dog et enkelt forslag inden. Du kan prøve at afinstallere AVG og derefter installere Microsoft Security Essentials fra Komputer for Alles cd (her ligger programmer under sikkerhedscentret). Dette skulle forhåbentligt kunne fjerne den vira, der har inficeret din vens pc.

          Hvis ikke ovenstående hjælper, er det den helt rigtige vej at gå, når du siger, at din ven skal køre recovery-cd’en.

          Held og lykke med det!

          Lad mig til Taos udmærkede svar tilføje en ekstra anbefaling, nemlig at scanne med Malwarebytes’ Anti-Malware. Den finder og fjerner problemprogrammer, der ikke er virus i egentlig forstand. 

          Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.