Åbning af XLS-filer i Excel 2016

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  mogenslj 6 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
mogenslj
Abonnent

Programmets navn: Excel 2016
Spørgsmål: Jeg har lige købt abonnement på Office 365 og slettet min hidtidige Office 2000. Nu kan jeg ikke længere åbne mine regneark ved at dobbelt klikke på filen, selvom jeg har været inde på “Åbn med” og markeret Excel 2016. Findes der en løsning på mit problem?


kaj-emil
Abonnent

    Hej

    Gå ind i Stifinder og højreklik på din .xls fil.

    Vælg Åbn med og Vælg en anden app.

    Nu vælger du på listen det program du gerne vil have åbner når du dobbeltklikker på din .xls fil.

    Til slut sætter du hak ved Brug altid denne app. til at åbne .xls filer og trykker OK.

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    mogenslj
    Abonnent

      Hej, Kaj-Emil!

      Tak for dit svar! Dog kendte jeg denne løsning, og det er årsagen til, at jeg stiller spørgsmålet. Det virkede fint med Office 2000, men ikke med Office 365 (Excel 2016). Word åbner også fint, når jeg skal læse doc- eller pdf-filer.

      Mvh. mogenslj


      mogenslj
      Abonnent

        Hej! Så er der gået næsten 4 uger, uden at jeg har fået en løsning på problemet. Jeg har lige læst artiklen i Komputer 4/2018: “Få filen til at åbne i det rigtige program”. Jeg fulgte vejledningen, men fik ikke løst problemet!! Jeg har derefter forsøgt at ændre navn på en XLS-fil til XLSX. Når jeg så klikker på filen åbner den ganske vist Excel 2016, men det er et blankt skema, der viser sig.

        Skal jeg virkelig manuelt åbne Excel og derefter finde frem til aktuelle XLS-fil?

        Mvh. mogenslj

        Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.