Ved installation af aomei fra jeres disc får jeg følgende besked “this installation only works on Windows 7, 8, 8.1. Please visit htpp://www.backup-utility.com/downloads.html to download another installation that supports your current system. Thanks”
Venligst råd om hvad der kan/skal gøres
Hilsen Pierre
Til Pierre Honore
Det er ikke fordi dit spørgsmål ikke er relevant, men den viste fejlmeddelelse lyder til gengæld meget mystisk tangerende til det betænkelige.
Under normale omstændigheder vil programmer der er kompatible med Windows 7.0 – 8.0 – 8.1 med få undtagelser også være kompatible med Windows XP – Vista.
Hvad er navnet på det AOMEI program du prøver at installere ?
Hvilket operativsystem er din computer udstyret med ?
Har du mulighed for at undersøge din computer med MalwareBytes ?
Hvad hedder computerens fungerende antivirus program ?
Har du andre relevante oplysninger, der kan bidrage til problemets løsning ?
Med venlig hilsen ~ Seniorproppen
Tak for at du vil se på sagen. 1) Aomei Backupper Standard fra komputer for alle disc (01/2015) 2) Windows Vista 32 bit 3) Har lige kørt en scan med Malwarebytes og fik fjernet 7 potentielle risici 4) AVG antivirus free edition(har lige kørt en scan (efter Malwarebytes) uden identificering af risici 5)prøvede at køre en ny installation med disc fra komputer for alle – samme besked kom igen 6) nej men jeg er heller ikke ekspert. Hilsen Pierre
Nok noget, Komputer for Alle vil vide, om de 7 viraer. Jeg er lidt usikker på, om det er rent tilfældigt, om det kun er din CD, der er galt med, eller om der er andre abbonnenter, der er ramt af den vira. Jeg har ikke brugt den endnu.
Til Pierre Honore
Go’ dag igen ~
Adressen htpp://www.backup-utility.com/downloads.html er AOMEI’s egen hjemmeside-adresse.
Det kan ikke med sikkerhed siges, at de 7 potentielle risici du fik fjernet med MalwareBytes udelukkende stammer fra AOMEI Backupper programmet.
Ifølge oplysningerne på AOMEI’s hjemmeside kan AOMEI Backupper bruges sammen med alle Windows udgaverne fra XP til 8.1
På min Windows 7 computer forløb installeringen af AOMEI Backupper fra KfA’s DVD uden problemer. (Bruger selv AVG AntiVirus programmet)
For at gøre en lang snak kort, vil jeg foreslå, at du gør følgende i den nævnte rækkefølge.
01) Giv computeren en grundig rensning med CCleaner
02) Giv computeren en grundig rensning med Wise Care 365
03) Sluk og genstart computeren
04) Hent og gem installations-programmet til AOMEI Backupper direkte fra AOMEI’s hjemmeside
05) Lav en alt omfattende scanning med dit AVG antivirus program
06) Gennemfør en rolig og velovervejet installering af AOMEI Backupper
07) Kontroler at der er oprettet et genvejsikon på skrivebordet.
08) Kontroler at der er oprettet et genvejsikon i en af startmenuens mapper
Hvis du er kommet hertil uden mellemliggende fejlmeldinger, så burde du nu have en fungerende udgave af AOMEI Backupper
Send mig venligst en tilbagemelding, så jeg og andre kan se, hvor vidt ovenstående har været til nogen hjælp og fjernet dit problem.
Med venlig hilsen ~ Seniorproppen
Til Pierre Honore
Dit oprindelige problem, hvor du ikke kunne få din Vista computer til acceptere AOMEI Backupper fra KfA’s DVD, kan muligvis skyldes følgende.
Den udgave af AOMEI Backupper der ligger på KfA’s DVD har så vidt jeg kan se det udgavenummer: 1.6
I ovennævnte installation bliver man også opfordret til at hente den efterfølgende udgave, der har udgavenummer: 2.02
Hvor vidt ovennævnte udgaver havde eller ikke havde en begrænset kompabilitet overfor Windows XP og Vista kan ikke bekræftes.
Den udgave af AOMEI Backupper der p. t. ligger på AOMEI’s hjemmeside har udgavenummer: 2.2
Ifølge det oplyste er ovennævnte udgave fuldt kompatibel med alle Windows udgaverne fra XP til 8.1
Med venlig hilsen ~ Seniorproppen
Tak for jeres hjælp i denne sag. jeg prøver den af lidt senere da jeg er ved at køre en ny pc ind. Dog fortsat lidt mærkeligt med komputer for alles disc.
hilsener Pierre