Ashampoo Photo K-CD2/2013 – muligvis inficeret web site?

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  klaushp42 11 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
lau
Abonnent

Jeg installerede og registerede Ashampoo Pohoto Optimizer4 på behørig vis. Straks efter poppede der et vindue op som gav mig 2 muligheder: tilføje Ashampoo toolbaren eller beholde Google Chrome. Jeg valgte Google, hvorefter http://websearch.mocaflix.com/ overtog som startside. Det var ikke til at ændre, jeg prøvede bl.a. at blokere websiten, genstarte fra et tidligere gendan-punkt, som imidlertid ikke lykkedes da WIN7 (64bit) ikke “kunne finde en fil”. Derefter afinstallerede jeg Ashampoo igen, men først en halv times tid senere blev jeg åbenbart, indtil nu, fri for den irriterende side. Kan det muligvis være en trojansk videreomstiller?


klaushp42
Registreret bruger

    Hej

    Jeg har installert programmet for en uge siden uden problemer af nogen art.

    men du kan da køre en skanding med malwarebytes`anti -malware .


    lau
    Abonnent

      Jeg fik løst problemet: under installationen bliver der spurgt om det skal være en standart opsætning (som jo åbenbart fejlagtigt anbefales) eller om det skal være en brugerdefineret en af slagsen. Dér skal blot vælges brugerdefineret, og så skal fluebenene så bare slettes ved alle punkter undtagen ved desktop icon

      Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.