Babylon oversættelsesprogram

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
evin
Registreret bruger

Efter at have pøvet Babylon i nogle dage synes jeg at det lige var et program jeg søgte, så jeg gik på nettet og købte det ved Babylon.

Det skulle jeg aldrig have gjort, for det blev en meget dårllig oplevelse, selv om jeg straks efter registreringen fik en takkemail fra Babylon som resulterede i at jeg kort efter skrev følgende til Babylon:

Kære Babylon!

Det er godt at høre at I er glade for at jeg har købt Babylon, for det er jeg ikke.

Få minutter efter at jeg havde installeret og registreret programmet begyndte min computer at opføre sig mærkeligt, forskellige programmer begyndte at opføre sig mærkeligt for til sidst helt at ophøre med at fungere.

Det bredte sig hurtigt til store dele af computeren, og efter få timer var computeren så dårlig at jeg blev nød til at formatere den, og opbygge den på ny, hvilket her kostet mig meget arbejde.

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at der sammen med Babylon er blevet tilført min computer noget ”snavs”, som har ødelagt den.

Jeg har slettet programmet Babylon, og alt hvad der har tilknytning hertil, og vil ikke komme i nærheden af noget der hedder Babylon eller har tilknytning hertil. Jeg har simpelthen ikke tillid til jer mere.

Endvidere har jeg efterfølgende fra flere sider hørt om lignende tilfælde med programmet Babylon.

Hvordan kan I have samvittighed til at noget sådan sker??????????

Jeg føler mig snydt og at Babylon har stjålet mine penge!!!

Mit råd til alle jeg møder er: Bliv langt væk fra Babylon.

Jeg håber, at det er nogen udenfor Babylon der skaber problemet, men det har tilsyneladende stået på så længe at I burde vide det, og derfor have truffet jeres forholdsregler, og advaret i mod det.

Desuden blev jeg 10-15 minutter efter registreringen ringet op af en mand der præsenterede sig som værende fra Babylon, og han tilbød mig yderligere produkter til en fordelagtig pris, som ville blive sendt pr. mail, hvis jeg ville oplyse ham mit kreditkort nummer, han havde alle andre af min personlige oplysninger, og hvad mon der så var sket??????? – hvilket jeg naturligvis ikke gjorde.

 

Konklusion:

Jeg føler at handlen med Babylon har været en MEGET dårlig oplevelse, og jeg håber at Babylon på en eller anden måde kan gøre det godt igen på en troværdig måde inden for 14 dage.

I modsat fald vil jeg sende denne historie til forskellige computer tidsskrifter rundt om i verden, for at advarer mod at bruge Babylon. Endvidere vil Facebook med flere få besøg af mig med denne historie, for at advare mod at bruge Babylon, da man ikke kan have tillid til firmaet.

 

Med venlig hilsen

Evin Eggert

30.01.2013

Et par timer efter fik jeg følgende svar fra Babylon:

Dear Sir/ Madam,
Thank you for your response.
If you need assistance, please turn to our live chat at:
http://support.babylon.com/visitor/index.php?/LiveChat/Chat/Request/_sessionID=n42gabc9b3cfqef5bhd79hiabcq92klh/_proactive=0/_filterDepartmentID=/_randomNumber=30/_fullName=/_email=/_promptType=chat

Please check also our Instructional video of how to remove the search engine of Babylon:
http://www.youtube.com/watch?v=Z1y9Lbsv1_0&feature=plcp

Best regards,
Babylon Support Team | Babylon Ltd.
Israel – 03-5382169 | UK- 0-800051702 | US – 1-866-808-6361

Ticket Details

Ticket ID: XPU-736-55908
Department: Private Customer Tech. Support
Type: Issue
Status: How to Use
Priority: Low
Support Center:
https://support.babylon.com/index.php?/default_import

 

Hvad kan jeg nu gøre? og er der mulighed for at annulerer handlen med Babylon, for jeg føler at jeg er blevet snydt, for at sige det pænt.

Kender I et andet oversættelsesprogram som er godt og til at erhverve for rimelige penge, og i bedste fald måske gratis??

Med venlig hilsen

Evin Eggert

16.2.2013

 

Hej Evin

Tak for den skræmmende beretning, vi vil overveje at bruge den i bladet, hvis du ikke har noget i mod det.

I øvrigt mener jeg at Babylon bør skydes, subsidiært hænges. Deres dumme værktøjslinje har fulgt med en masse gratis programmer og har givet anledning til mange problemer i tidens løb.

Men du har gode muligheder for at få dine penge igen, hvis du har betalt med et kreditkort. I så fald kan du nemlig gå til din bank og kræve pengene retur. Du skal forsyne dem med detaljer om transaktionen og hvorfor du mener, at du er blevet snydt i handelen, så kommer pengene retur efter et stykke tid.

Dertil kommer, at den slags reklamationer sætter dem i søgelyset for svindel, så de risikerer at miste deres indløsningsaftaler for kreditkorthandeler, og dermed muligheden for at sælge programmet til andre. Kald det ‘hævn’, hvis du vil 🙂

Til spørgsmålet om et andet oversættelsesprogram:

Jeg oversætter selv professionelt og bruger faktisk Google Translate (translate.google.com) til at hjælpe med besværlige ord og vendinger. En gang, for år tilbage, har jeg prøvet at oversætte en hel tekst automatisk for at se, om det ville gøre arbejdet nemmere – det var bestemt ikke tilfældet!

Derfor er min anbefaling at oversætte manuelt, støttet af Google Translate.


evin
Registreret bruger

    Hej igen Henrik!

    Jeg ved ikke om jeg fik fortalt tydeligt nok, at jeg inden købet af Babylon havde haft programmet installeret for afprøvning og test og dette var forløbet uden problemer til min fulde tilfredshed.

    Det var først da jeg registrerede programmet det gik galt, så det er jo meget smart af dem at lede en i god tro inden købet.

    Det er iøvrigt sådan, at når jeg går ind på Komputer for alles hjemmeside og søger på “oversættelsesprogram” kommer der en google annonce op der anbefaler at prøve Babylon, det synes jeg ikke er smart.

    med venlig hilsen

    Evin Eggert


    evin
    Registreret bruger

      Hej Henrik!

      Jeg ser meget gerne at I bruger min sag i bladet, jo mere omtale jo bedre, og jeg deltager gerne i skydningen/hængningen af Babylon.

      Tak for rådet om tilbagebetalingen, jeg vil straks gå til min sparekasse med sagen.

      Jeg er ikke nogen ørn til sprog, så et oversættelsesprogram vil være godt for mig. Efter jeg skrev indlægget har jeg talt med en af mine venner som bruger et program der hedde ACE-translater, kender du det?? Jeg vil ikke så gerne ud i en ny “Babylonsag”

      Med venlig hilsen

      Evin Eggert

      [quote=Evin Eggert]

      Hej Henrik!

      Jeg ser meget gerne at I bruger min sag i bladet, jo mere omtale jo bedre, og jeg deltager gerne i skydningen/hængningen af Babylon.

      [/quote]

      Fint, det er i hænderne på redaktionen.

      [quote=Evin Eggert]

      Jeg er ikke nogen ørn til sprog, så et oversættelsesprogram vil være godt for mig. Efter jeg skrev indlægget har jeg talt med en af mine venner som bruger et program der hedde ACE-translater, kender du det??

      [/quote]

      Nej, jeg bruger som sagt Google Translate og er tilfreds med det. Nu ligger jeg selv i kategorien “Ørn til sprog”, og vores behov er forskellige. Ace Translator er anmeldt på Softpedia her:

      http://www.softpedia.com/get/Others/Home-Education/Ace-Translator.shtml

      Den har en positiv redaktionel anmeldelse, men mange negative brugervurderinger. Der er en gratis prøveperiode indtil der skal betales ($150!) for det. 

      Jeg foreslår at teste med nogle eksempler. Det er ret afslørende at oversætte fra dansk til engelsk (eller tysk mv.) og tilbage igen. En af de sværeste opgaver, man kan give et oversættelsesprogram, er et H. C. Andersen eventyr, fordi det gammeldags sprog forvirrer programmerne.


      evin
      Registreret bruger

        07.03.2013

        Hej igen Henrik!

        Du må hellere få fortsættelsen af historien, som pludselig har udviklet sig på en uventet måde.

        Efter at have henvendt mig til Babylon to gange (30.1. og 22.2.) uden at der kom nogen reaktion, besluttede jeg mig for at lade en lidt større kanon med skarpt i søndags, og det har åbenbart været i et sprog man har forstået ved Babylon for i dag kom der en mail fra deres supervisor, at man havde besluttet at refundere mig det fulde beløb jeg havde betalt for programmet.

        Kort efter kom der endnu en mail fra Babylon at, nu var beløbet afsendt og vil lande på min konto inden for ca. 20 arbejdsdage.

        For mig at se har, man valgt den simpleste/enkleste løsning for at lukke munden på mig. Ikke et ord om at det evt. var noget der er påført dem udefra og at de arbejde på at ”rense” deres programmer, eller de kunne sende mig programmet på en ”ren” CD o.s.v.

        For mig er Babylon stadig noget man skal holde sig fra, og jer ser meget gerne at I kører historien i ”Komputer for alle” til skræk og advarsel for alle.

        I øvrigt en stor tak for din hjælp og for at du har villet ”høre” på mig.

        Nedenfor kan du se mailen fra mig samt svarene fra Babylon.

        Venlig hilse3n

        Evin Eggert

         

        Kære Babylon!

        Jeg sendte Babylon nedenstående brev den 22.2.2013 og har intet hørt fra jer.Jeg tolker det, som om Babylon ikke vil gøre noget ved det problem som Babylon har påført mig, derfor vil jeg nu gå til min bank, og bede dem om at annullere handlen og få mine penge tilbage.

         Endvidere vil jeg bede dem om at sætte Babylon i søgelyset for svindel, således at Babylon risikerer at miste sin indløsningsaftaler for kreditkorthandler.

        Hvis dette ikke er tilstrækkeligt til at I ændre adfærd vil sagen blive videresendt til Politiet.

        Sagen er endvidere indbragt for et komputer tidsskrift som dækker hele Norden, og som vil bringe en artikel om det, hvis der ikke sker noget positivt i sagen straks.

        Jeg håber på en omgående reaktion fra Babylon, ellers bliver ovenstående sat i værk STRAKS.

        Venlig hilsen

        03.03.2013

        Evin Eggert

         

        [#XPU-736-55908]: SV: Babylon Digital Invoice (Transaction ID – 2658591)

        Babylon Support [[email protected]]

        to 07-03-2013 12:24

         

        Dear Evin Eggert ,
        My name is Orly Lev and I’m supervisor at Babylons Customer relations department.
        First and foremost, we apologize for any inconvenience that might have happened.
        We received your email, and for us it is very important that our customers will be happy and satisfied with our program and service.
        Therefore, I would like to inform you that we agreed to refund you the total of EUR 69.00.
        You will see the refund within 14 business days through the payment method you placed the order with.
        If you have any further questions, please don’t hesitate to contact me again.
        Regards,
        Orly.
        Ticket Details


        Ticket ID: XPU-736-55908
        Department: Retention
        Type: Issue
        Status: babylon Windows Quality
        Priority: High
        Support Center:
        https://support.babylon.com/index.php?/default_import

         

        Refund

        Gonen Roth [[email protected]]

        to 07-03-2013 15:43

         

        Dear Sir/Madam, 

        As requested, I have processed a refund for the total sum of _69 EUR__ and cancelled order 2658591

        Please allow reasonable handling period for it to show on your balance sheet, the reasonable time would

        be up to 20 business days.

        Please do not hesitate to contact me for further information.

         

        Regards,

        Gonen

        ___________________________________________                                                                                                                                           

        Gonen Roth Back Office Rep.Babylon Ltd.

          


        larsjensen
        Abonnent

          20 BANKDAGE???
          Lad os lige se ad, for jeg er ikke overbevist!!! 


          evin
          Registreret bruger

            Underet er sket.

            Det fulde beløb er dd indsat på min konto, så nu håber jeg at jeg er færdig med Babylon.

            Jeg håber stadig at I vil bringe historien, og står gerne til rådsighed hvis der er behov for det.

            Venlig hilsen

            Evin Eggert

            Tak for opfølgningen, meget instruktivt.

            Babylon er, så vidt jeg kan vurdere, et firma der går helt til kanten af det lovlige. Det er møgirriterende og rigtig dårlig stil, men noget direkte strafbart har jeg ikke set. Truslen om at gøre indsigelse mod kreditkortbetalingen er tilsyneladende det nødvendige middel for at få dem til at reagere.

            Jeg ved endnu ikke, hvordan det præcist bliver behandlet i bladet – det er en debat for journalister mere end for teknikere. 

            Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.