besværlig åbning af MS Word 2010

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 1 måned siden.
Oprettet af
kaj abildgaard
Abonnent

Når jeg skal åbne MS Word 2010 eller Excel 2010 starter Microsoft således:

behandler…

Indlæser tilføjelesprogram(1 af 1)

Bluebeam Office AddIn

Åbner BildtIn

Alt tager omkring et minut.

Samtidig kommer der et felt frem, hvor jeg skal acceptere licensaftale for MS Office. Når jeg har gjort det, kommer ny side, hvor jeg skal sætte flueben i “Brug anbefalede indstillinger”. Og endelig kommer side 3, hvor jeg skal vælge OfficeOpen XML-formater.

Ret besværligt.

En medvirkende årsag kan være, at jeg på et tidspunkt har hentet programmet Bluebeam, som jeg havde rådighed over i 30 dage. Herefter synes de selv at have slettet programmet. Jeg kan ihvertfald ikke finde det og dermed slette det?

Der kunne godt ialt være tale om 2 fejl?

Først vil jeg beklage, at jeg har overset denne ganske interesante sag.

Og her kommer så et par løsningsforslag:

Det lyder som om Word/Excel ikke har registreret at BlueBeam er forsvundet, og derfor bruger tid på at lede efter den. Gå ind i IndstillingerTilføjelsesprogrammer i Word eller Excel og se om den stadig står anført der. Hvis det er tilfældet, kan den deaktiveres der.

Det supplerende problem med registreringsguiden tyder på, at noget i konfigurationen til Office 2010 er gået i stykker. Du kan fortælle Word at den ikke længere skal køre guiden ved at starte et Kommandoprompt med Administrator rettigheder og køre præcist denne kommando:

reg add HKCUSoftwareMicrosoftOffice14.0WordOptions /v NoReReg /t REG_DWORD /d 1

Hvis det ikke er nok, skal vi undersøge om der er større skader i Office-konfigurationen. Men prøv disse to ting først.


kaj abildgaard
Abonnent

    Hej.

    Jeg var lige ved at tro, at jeg havde succes. Når jeg gik ind under indstillinger/tilføjelsprogrammer, så stod Bluebeam der med et flueben. Først fjernede jeg fluebenet. Det hjalp ikke. Så fjernede jeg hele linien. Så var den væk indtil jeg genstartede computeren. Så var den der igen.

    Så prøvede jeg dit forslag nr. 2. Her fik jeg svar Fejl:Ugyldig syntaks. Skriv “REG ADD/? for at se formatet. Det gjorde jeg og fik svar: Du skal skrive REG handling/?

    Jeg er ude på dybt vand ved at arbejde med komandopromten. Hvad skal jeg skrive nu?

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.