Excel 2013 Formular

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  larsjensen 10 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
tidgen
Abonnent

I Regneprogrammet Excel 2003 kunne man hurtigt lave en liste med f.eks navne og adresser om til en formular ved at vælge “Formular” i menuen “Data”. Den mulighed kan jeg ikke finde i Excel 2013. Med “Formularen” var meget nemmere at indsætte nye “poster”. Har Microsoft fjernet denne mulighed, da de henviser til Access når der spørges til “Formular”? Eller er det bare mig der ikke kan finde dette menupunkt? 


larsjensen
Abonnent

    Der er ikke noget at sige til det, hvis du ikke kan finde det. Det er gemt langt væk!

    Se screenshot hvordan du får den frem.
    Du trykker 1 | flere kommandoer.
    Under “tilpas værktøjslinjen hurtig adgang” ruller du ned til 2 (trykker) | tilføj | ok.
    Nu vil du så have “formular” lige til venstre for 1.

    Er det det, du er ude efter?


    tidgen
    Abonnent

      Tak for hurtigt svar, og det virker. Her fandt jeg også flere af de andre “gamle” funktioner som f.eks. “Frys Ruder” og mange flere. Tak for hjælpen.


      larsjensen
      Abonnent

        “Frys ruder” findes ellers under fanen vis. 🙂


        tidgen
        Abonnent

          Tak, jeg blev bare så glad for de “gamle” muligheder, der nu dukkede op, uden at tænke mig om.
          Jeg har kun haft den nye store officepakke 2013 i en uge, så jeg har ikke været det hele igennem endnu :). 

           

          Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.