Programmets navn:Google Chrome
Spørgsmål: Jeg har i lang tid haft problemer med at starte Chrome op, men ved gentagne aktivering af programmet har jeg fået liv i det. Men nu vil det ikke mere. Se vedhæftede fejlmelding
Jeg har forsøgt forskellig fejlfinding, som problemet foreslår herunder også justeringer i firewall og i antivirusprogram, men uden resultat. Når det så alligevel er lykkedes mig at komme igennem til jer, så skyldes det at jeg kan få det hele til at fungere i Firefox.
Vedhæftede filer:
Connection Closed? Det er en fejlmelding, der kan skyldes alt muligt forskelligt.
Først vil jeg lige høre, om Firefox ikke løser opgaven udmærket? Det er min daglige browser, jeg savner ikke Chrome. Og har faktisk lige smidt Chrome ud på mit arbejde, fordi den gav problemer.
Hvis det er vigtigt at du kan bruge Chrome, vil jeg foreslå at nulstille dens indstillinger:
Hej Henrik
Har fulgt din anvisning, men oprydning på PC/Windows lykkedes ikke.
Har prøvet at geninstallere Chrome, men samme resultat.
Har forsøgt med den nye Edge, men den ligger så tæt op ad Chrome at resultatet bliver det samme.
Så – jo Firefox virker og jeg må nok bide i det sure æble og overgive mig til den. Der har jeg jo bare ikke alle mine bogmærker m.v.
Lidt mærkeligt er også, at jeg har en anden PC stående ved siden af, som ikke har nogen problemer. (Noget ældre men med Windows 10)
Hvis jeg nu afinstallerer Chrome vil det så have nogen uheldige virkninger på de øvrige Google tjenester jeg benytter mig af?
Vh Birger
Hej Henrik
Nu går PC’en helt i baglås. Efter få minutters brug låser skærmen og jeg kan kun starte den op ved tænd/sluk kontakten. Og så gentager situationen sig.
På et tidspunkt ryddede jeg op med programmet WashAndGo og så begyndte det at gå galt.
Er der snart andet end den hårde vej tilbage?
Vh Birger
Hej Henrik
Via anvisning fra Microsoft omkring “Fejlfinding i forbindelse med sort skærm” nåede jeg igennem mange forslag frem til punkt 5: Fjern antivirusprogram fra tredjepart.
Herefter kører min PC som ny – også med Chrome.
Problemet er sikkert opstået, da jeg skulle installere det nye antivirusprogram fra KfA. Jeg Afinstallerede Avast, men jeg kunne ikke installere det nye program (beskrevet i en anden tråd her i Forum). Jeg installerede så Avast igen fra Fordelszonen.
Jeg har således ikke noget antivirusprogram installeret og må læne mig op ad Microsoft. Jeg er lidt iyvivl om hvad jeg skal gøre, men overvejer at give det nye antivirusprogram et nyt forsøg. – Men nu kører det hele lige så godt.
Vh Birger
Hej Birger
Du kan egentlig godt fortsætte med Avast, det er et glimrende program. Vores vigtigste grund til at skifte til BitDefender var, at Avast blev taget i at omgås deres kunders oplysninger på betænkelige måder. Men programmet i sig selv er fint.