Hej..! Komputer for alle – Spørg so Forum. Min Spotify har længe om at starte.??

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 9 måneder siden.
Oprettet af pollurin
pollurin
Registreret bruger

Programmets navn: Spotify. På Windows 8,1. og 10.
Spørgsmål: Hvorfor har Spotify så længe om at starte op.???

Jeg har haft i mange år, Musiktjenesten Spotify på alle mine Pc’ere, og har nydt godt af den, igennem de mange år.!

Men lige så pludselig, ja så har den haft i en rimelig lang tid, om at starte op, på alle mine 3,Pc’ere. (Win-8,1. &. 10’eren.)

Problemerne er kommet så langsomt snigende på alle mine 3,Pc’ere; og nu sker det alt for ofte, at jeg får et kort varigt svar igen, da jeg forsøger at starte Spotify op, da lyder svaret sådan her. >Spotify svarer ikke.< Og bliver man så ved, med at lave et forsøg, ja så ender det bare med, at man bare får en Sortskærm, der hvor Spotify vil starte, og der står den så bare og kører, uden at der derfra sker noget som helst.!

Jeg har så forsøgt, at Afinstallere Spotify; og derfra genstartet pc’en efter fjernelsen af programmet Spotify, og derfra har jeg så Installeret Spotify på nydt, uden den store hjælpe på problemet.!

Du kan være heldig, at lige at få det op at køre, lige da man har fået installeret det på nydt, og hvis man så vil Lukke programmet, og efter nogle få minutter, vil tage forsøget at starte sin Spotify op igen, ja så er det man løber ind i det problem, at Spotify slet ikke vil åbne igen…

Jeg har forsøgt, at indstille mine Pc’ere, sådan at programmet ikke starter op, lige da man Starter sin Pc’ere, ja sådan at det ikke vil køre i bagrunden, ved et Pc’ opstart, for at se’ om det eventuelt hjælp på problemet, og det var ingen forskel, det var det samme problem, at det slet ikke ville starte op, men  hvis det så kom så noget lunde liv i Spotify’en, ja så kunne det godt køre i nogle minutter, til så Spotify så frøs fast, og man så ikke har (havde) anden mulighed, end at Lukke Spotify’en igen, og prøv så at starte det op igen, da er det man også løber ind i problemet, at Spotify’en ikke vil svare igen, og der får bare en sort skærm/meny fra Spotify…

Jeg har så prøvet, at have Pc’en indstillet sådan, at den ikke vil starte Spotify’en op ved en Pc’ opstart, nei sådan at det nu ikke vil køre i bagrunden, da man nu ikke bruger Spotify.! Og der fra må man klikke på Menu/Knappen Spotify for at starte det op, og det ser ud som om at det er det eneste der har hjulpet på problemet i Windows 10’eren, mens i de andre 2, Pc’ere der kører med Windows 8,1; Nej der kan jeg ikke få løst på problemet, der vil og sker intet som helst, der hjælper intet som helst, hvad man nu gør, det har Spotify så svart ved at starte op, og hvis det så starter, ja så kører det bare i nogle få minutter, til det så fryser fast, hvis man kan være heldig, at få det at køre i en længere periode, så er det utroligt trals, at problemet bliver ved og ved at dukke op der.!

Hvad kan det skyldes, må man spørge.???

“Kan det være, at det eventuelt skyldes en drivere, så som skal være til Win.-8,1;  Som er lavet til Spotify’en, og jeg måske har fået en ældre drivere, som jeg ikke kan opdateret til nyere type, så den Spotify nu kan køre på Windows 8,1. ???  Som det viser sig nu, ja så kører det fint på Windows 10, men af *H* til på Windows 8,1…”

Nu vil jeg håbe, at jeg noget snart kan høre noget fra jer, på Komputer for alle igen…

Med venlig hilsen.: Poul Johannes Poulsen.      > POLLURIN.<

[email protected]    &.: [email protected] 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Poul

    Tak for den grundige forklaring af problemet og de ting, du har forsøgt.

    Når problemet er ens på tre forskellige pc’er, må det have en fælles årsag, og det lyder som et problem med din netværksforbindelse. To forslag:

    1) Sluk og tænd for din router og en eventuel modemboks, der giver din internetforbindelse.

    2) Kør denne hastighedstest, og vedlæg gerne et skærmskud af resultatet: https://www.speedtest.net/

    pollurin
    pollurin
    Registreret bruger

      Hej.! Henrik.

      Mange tak for svaret, jeg fik fra dig.!

      Jeg havde sendt det samme spørgsmål, om mit problem til både Spotify Support, og til Microsoft, og til YouSee.dk                Det er jo YouSee jeg har mit Internet fra, og hos YouSee Fejl/Support svarede de, at det havde intet som helst med mit Internet hastighed at gøre, og ej heller med  min Rudere, som er en Sagemcom CS50001. Som både kører med 2,4.GHz og med 5.GHz. Den sidst mente kan ingen af mine Pc’ere køre med, men kun med 2,4.GHz, det er kun min Samsung TAB5, og mine Mobil-telefoner der kan køre med den hastighed, og der til den YouSee/Tv-box, og mit Sony TV, det kører også med 5.GHz.  Min Internet hastighed har jeg en købt hastigheden, der lyder på 150,Mbps i Download, og 30,Mbps i Upload. Men da jeg bruger Speedtesteren, fra Speedtest.net hvor jeg har Installeret mig programmet “Speedtest” Og som er mere pålidelig end den som man finder til Windows 8,1 og til 10’eren, ja så er denne her Speedtester mere nøjagtig, end alle de andre man kan finde, nej ej eller den fra selve YouSee kan vise det nøjagtige hastighed, ja den fra YouSee fryser ofte, og viser bare Fejl, og der fra kan man ikke bruge den.!

      Men men Speedtesteren lavede jeg et test, og det viser en fin hastighed, som lyder sådan her.: Ping: 11.ms. Downlaod: 170,22.Mbps og Upload: 34,76.Mbps. Ud af den hastighed jeg har købt, som lyd på 150./30.Mbps. Ja så er det i orden.!

      Spotify Support, de bad mig afinstallere og rense min Pc’ere, for min gamle Spotify, så den ikke lægges ind på nydt på den gamle, og da var jeg nødt til at bruge Programmet  “Ashampoo Uninstaller 8.” og Revo Uninstallere, for at få den gamle helt væk.!  Der efter før jeg så installerede Spotify på nydt, gik jeg så ned i Start/menuen og Kommandopromt, og som Administrator. Og der valgte jeg så at Skanne dem for fejl, ved at skrive ind der, det her.: Sfc /Scannow    Og det var så på C:Drevet hvor Masterdisken lå, men jeg valgte også at gøre det med den ekstra Disken, hvor Spotify’en plejede at ligge på, og som jeg ville have den på den igen, og det var så på Ekstra Interne 2,Harddisk (F) og fik også scanne dem for eventuelle fejl. Og der blev fundet fejl på min stationære pc’ens C: Drivere/Master Harddisk, som programmet fik rettet op på, og det samme på mine Berbære Pc’ere, der var også fundet fejl, som også blev rettet op på, og på min Ekstra Interne 2,Harddisk, som sidder i min Stationære Pc’er, der var også fundet fejl, der også blev rettet op på.!

      Men før jeg så Installerede min Spotify ind igen, så Genstartede jeg alle mine Pc’ere, for at sikre mig, at de mange fejl der nu blev fundet, nu kunne renses helt væk, ved at Gestarte Pc’erene.  Og efter det, så Installerede jeg så min Spotify ind på dem igen, og har så trækket om det så har hjulpet på problemet.! Jo det har hjulpet på mine Berbære Pc’ere, gevaldigt godt på dem, mens det tager rimelig lang tid, med min Stationære Pc’ere, men jeg kan så trøste mig med det, at nu kørere det også på den Stationære Pc.! Jeg må bare sørge for at det ikke står et andet program, som tager en del af CPU-kræfterne og Ram-kræfterne, det skal helst være Lukket.! Og husk man lige at slå den Automatiske Opdateringerne til Windows 8,1 fra på min Stationære Pc, mens man nu bruger den, så kører den godt nok programmet uden problemer, men har alligevel den lang tid, om at starte Spotify’en op, i det man vil bruge Spotify.!

      Jeg kan ikke indstille min Pc’ere, til at starte Spotify’en med en Pc’/Opstart, og lade den køre i bagrunden, hvis jeg vælger den indstilling, ja så tager det Rigtig Rigtig Lang Lang tid, at starte min Pc’ere op, efter en Lukning, og det gør den også sløv, hvis den kører i bagrunden.! Derfor har jeg indstillet Spotify, at den ikke skal (må) køre i bagrunden, efter en Pc Start, efter en Lukning, men skal startes Manuelt…

      “Derfor overvejer jeg stærkt at Opgradere min gamle Pc’ere, fra de 32,Bit til 64.Bit. Og eventuelt købe mig en større CPU’ere, end den som sidder i min gamle Acer Stadionære Pc, og hvis man nu kan få råd til at købe sig en SSD/Harddisk, med rimelig størrelse og hurtighed, og som ikke vil være alt for dyr.!”

      Ja nu kører Spotify igen, Henrik…

      Med venlig hilsen.: Poul Johannes Poulsen…  >POLLURIN.<

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Tak for den lange forklaring 🙂

        Hvor gammel er den stationære pc? Det lyder som om den enten mangler ram, eller har en slidt harddisk, der giver problemer. Da den kører Windows 8.1 må den være så gammel, at jeg normalt vil anbefale udskiftning frem for opgradering, men det kommer natulrigvis an på, hvor meget udstyr mv., der sidder i den.

        Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.