Igen – Standardprogram Office 2010

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 13 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
Bente Yding
Medlem

Når jeg vil åbne en Word fil fx fra stifinder kan den ikke finde Microsoft Office Home & student 2010.

Under indstilling af standardprogrammer kommer Microsoft Office slet ikke frem i listen.

Jeg har også prøvet den anden vej rundt at finde filnavnet fx docx, men kan ikke finde den rigtige exe fil at sætte ind her.

Set jeg kan gøre er at åbne Word og så finde filen jeg vil åbne, hvilket er træls når det er en fil via mail.

Jeg kører Windows 7 og har hentet Officeprogrammet, som er tilkøbt ved ny PC, fra nettet.

Tak for svar men det løser ikke problemet – se nedenstående:

Windword.exe findes ikke i det katalog du angiver og problemet er egentlig at Microsoft office mærkværdigvis ikke findes angivet under standardprogrammer.

Jeg har under egenskaber for ikonet for Word set hvor det startes:, “C:Program Files (x86)Common Filesmicrosoft sharedVirtualization HandlerCVH.EXE” “Microsoft Word 2010 9014006104060000”

men jeg kan ikke få lov til at indsætte de sidste værdier.

Tro mig jeg har prøvet næste alt – i hvert fald mange mange variationer:)

Jeg har også forsøgt at prøve at genindstallere Officepakken igen men det kan jeg ikke finde ud af uden at skulle betale og jeg har jo købt en licensnøgle.

Det er som om jeg ikke er registreret som licenshaver under deres download.

Alle officeprogrammer virker i øvrigt godt nok.

Tao
Tao
Supporter

    1. I startmenuen skal du vælge Kontrolpanel, Programmer, Standardprogrammer og derefter Angiv dine standardprogrammer.
    2. Vælg Microsoft Office-programmerne og tryk på Benyt dette program som standard.

    Du kan også gøre følgende:

    3. Find frem til et .docx-dokument i Windows Stifinder og marker det.
    4. Tryk på pilen ved siden af Åbn i den lyseblå bjælke øverst.
    5. Tryk på Vælg standardprogram….
    6. Hvis ikke Word står under Anbefalede programmer, skal du trykke på pilen ud for Andre programmer.
    7. Tryk på Microsoft Office Word, kontroller at der er hak i Benyt altid det valgte program til at åbne denne type fil og tryk derefter på OK.

    Hvis ikke Word ligger under Andre programmer, skal du gøre følgende:

    8. Tryk på Gennemse… i boksen.
    9. Naviger frem til:
    C:Program Files (x86)Microsoft OfficeOffce14WINWORD.EXE
    10. Tryk på OK.


    Bente Yding
    Medlem

      Windword.exe findes ikke i det katalog du angiver og problemet er egentlig at Microsoft office mærkværdigvis ikke findes angivet under standardprogrammer.

      Jeg har under egenskaber for ikonet for Word set hvor det startes:, “C:Program Files (x86)Common Filesmicrosoft sharedVirtualization HandlerCVH.EXE” “Microsoft Word 2010 9014006104060000”

      men jeg kan ikke få lov til at indsætte de sidste værdier.

      Tro mig jeg har prøvet næste alt – i hvert fald mange mange variationer:)

      Jeg har også forsøgt at prøve at genindstallere Officepakken igen men det kan jeg ikke finde ud af uden at skulle betale og jeg har jo købt en licensnøgle.

      Det er som om jeg ikke er registreret som licenshaver under deres download.

      Alle officeprogrammer virker i øvrigt godt nok.

      Tao
      Tao
      Supporter

        Dejligt med den gode beskrivelse!

        Det har før virket for mig, at oprette en genvej (Alle programmer, Microsoft Office, højreklik på Microsoft Office Word og vælg Send til… og derefter Skrivebord (opret en genvej))

        Brug nu vejledningen ovenfor, men når du trykker Gennemse… skal du trykke på Skrivebord i venstre panel, vælg genvejen til Word og tryk på Åbn.

        Håber det virker nu!


        Bente Yding
        Medlem

          Kære Komputer

          Det endte med at jeg måtte have fat i Microsoft tekniske support og have programmet genindstalleret. Det viste sig også at der lå nogle rester fra et præindstalleret Office 2007 og drillede. Der måtte også køres et script for at tilknytte de relevante filer til Office, som stadigvæk ikke viser sig under indstallerede programmer i kontrolpanel under fanen standardprogrammer. Det var en lang og sej affære, men nu virker det.

          Tusind tak for jeres ellers virkelig gode svar som jeg håber andre kan benytte sig af:)

          Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.