Jottacloud

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 9 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
tistrup
Abonnent

Jeg har instaleret Jottacloud og har fået oprettet backup af mine dokumenter.

Jeg vil også gerne have backup af mine mail (pst filer), men når jeg forsøger vælge dem får jeg beskede om, at mappen er usynlig (der er lukket for adgang til den).

Jeg bruger Windows 8.1 og mailprogrammet er Outlook som er en del af Office 2007.

Mvh

 

Egon

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Kan du tage et skærmskud af den fejlmeddelelse du får?


    tistrup
    Abonnent
      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

         

        Prøv igen. Der er intet billede med.

        Tryk Print Screen for at tage skærmskuddet. Hvis du kun vil have et billede af det aktive vindue, tryk Alt+Print Screen.

        Tryk Windowstast+R , skriv mspaint og tryk Enter.

        Når paint åbner, tryk Ctrl+V for at indsætte og Ctrl+S for at gemme i fx Dokumenter.

        Klik Gennemse… under forumindlægget for at indsætte skærmskuddet i dit svar. Husk at trykke Tilføj billede.

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Hej Egon

          Nu har jeg fået billederne via mail.

          Det lyder til, at Jottacloud af en eller anden årsag ikke kan håndtere skjulte mapper, med mindre visning af skjulte mapper er slået til i Stifinder.

          Prøv følgende: Åbn Stifinder ved at klikke på Computer i startmenuen. Tryk på Alt på tastaturet for at vise menubjælken. Klik så Funktioner og Mappeindstillinger…

          Skift til fanebladet Vis og flyt prikken under punktet Skjulte filer og mapper til Vis skjulte filer, mapper og drev.

          Klik OK og prøv med Jottacloud igen.


          tistrup
          Abonnent

            Ovennævnte løste ikke mit problem. Indstillingen var som du anbefalede.

            Der er nu opstået et andet problem der vedrører Java og nemID.

            NemID virker ok på min netbank, men ikke på eBoks, borger.dk o.a.
            Der kommer denne tekst når jeg forsøger “Could not load plugins”.
            Jeg har forsøgt følgende: Afinstaleret Java og installeret den på ny.
            Når installationen er næsten færdig, kommer denne fejlmelding
            “Installer: Wraper.Createfile failed with error 5: Adgang nægtet.”

            Har du set dette problem før?

            Mvh

            Egon Sørensen

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Prøv at afinstallere Java via værktøjet her: http://www.java.com/en/download/uninstallapplet.jsp

              Genstart herefter computeren og installer Java påny.


              tistrup
              Abonnent

                Har fået løst problemet med nemid. Ovennævnte løsning virkede heller ikke. Afinstallationen blev blokeret.
                Det var mappen .oces2 der skulle sletes.

                Som nævnt ovenfor, benytter jeg backup programmet Jottalacloud og har nu købt den ubegrænsede udvidelse.
                jeg blev dog noget overrasket, da jeg blev presenteret for en pris på kr. 590. I Komputer for alle var prisen kr. 391.

                Det er lykkedes mig at få backup af mine mail fra outlook. De ligger i en fil som fylder 2,5 GB. Da der tages en ny kopi hver gang der er ændringer i en fil er resultatet, at backuppen kører hele tiden, og at PCen er så langsom, at man ikke kan benytte den. Re der ikke mulighed for, at der kun tages kopi af ændringer i filen.

                Har nogen møde disse problemer.

                 

                Mvh

                 

                Egon

                Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.