Konflikt mellem I/E-9 og Chrome

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 12 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
Truelsen
Medlem

Jeg har en DC7800 series Ultra-slim Desktop. Jeg kører med win7-system 32 bits.

Min browser er I/E-9 og den har kørt fejlfrit det sidste år. Jeg lod mig friste for et par mdr. siden til at afprøve Chrome. Den installerede jeg parallelt med I/E-9. Derefter begyndte problemerne.

Første gang jeg loggede på netbank med I/E-9 som default stoppede programmet med påstand om at hverken Adobe Reader eller Java var installeret. Den kan heller ikke accesse Adobe Flash-Player. Det lykkedes dog at komme på net-bank med Chrome.

Selvom jeg har prøvet at afinstallere Chrome har jeg stadig problemer. Jeg har hørt, at det er et kendt problem, men kan ikke finde en løsning. Hvad gør jeg ved dette problem, når det påstås at jeg ikke kan reinstallere I/E-9.

Mvh. André Truelsen

 

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Jeg har flere gange selv installeret både chrome og firefox og haft dem kørende upåklageligt sammen med ie 9, ligesom jeg har afinstalleret begge igen uden problemer. Dertil vil jeg så dog også sige at jeg før har hørt om problemer med disse programmer indbyrdes, så der er jo nok noget om snakken.

    Det var bare lidt indledende småsnak – nu til det alvorlige… jeg vil jo klart anbefale at geninstallere ie9, hvilket sagtens kan lade sig gøre (dem der påstår andet er ikke velinformerede) men det er måske ikke så indlysende for den skal først fjernes fra pc’en så den gamle ie8 genoptræder på scenen for en kort stund.

    IE9 findes ikke som et program i ‘programmer og funktioner’ fra kontrolpanel, men som en opdatering og derfor skal du aktivere ‘vis installerede opdateringer’ ude til venstre.

    Nu finder du så linien der omhandler ie9 og vælger ‘fjern’. når det er overstået er ie8 igen aktiv og efter en genstart af pc’en åbner du startknappen og finder ‘windows update’ som du trykker på. Nu vil windows update tilbyde ie9 som opdatering og så er sådan set bare ‘ud over stepperne’ igen – ie9 installeres automatisk og så burde du jo være på plads igen.

    Som Jan har jeg både Firefox og Chrome installeret udover IE, og har ikke oplevet problemer i den anledning. 

    Ud over Jans udmærkede forslag om at geninstallere (evt. nulstille) Internet Explorer vil jeg også foreslå at geninstallere Java og Flash.


    Truelsen
    Medlem

      Nej desværre blev IE9 / Chrome problemet ikke løst. Chrome kører, men IE9 har ingen adgang til Adobe Reader,  Java  eller Flash Driver. Det er ligegyldigt om IE9 er primær browser.

      Jeg startede med at fjerne IE9. Jeg prøvede nu at starte Netbank op på IE8, det fungerede uden problemer. Jeg fulgte Jans præcis beskrevne procedure så blev IE9 igen installeret. Jeg prøvede igen at starte Netbank. Igen gik det i stå med påstand om at hverken Reader eller Java er installeret.

      Derefter afinstallerede jeg Chrome, men med samme resultat, ingen Netbank.

      Med Chrome afinstalleret prøvede jeg igen at fjerne IE9 og sætte den på igen, men selv uden Chrome, fik jeg samme fejl.

      Foreløbig tak til Jans rigtig gode beskrevne procedure, men der må være noget jeg har overset første gang jeg installerede Chrome.

      Jeg kommer nu på Netbank ved at bruge Chrome som primær browser og se helt bort fra IE.

      Jeg håber på at i måske får en god idé.

      Hilsen Ole

       

       

       

       


      Truelsen
      Medlem

        Jeg mener ikke at jeg har afsluttet mit problem, så derfor eksisterer det stadigvæk. Jeg prøver at beskrive det igen:

        Jeg havde et fejlfrit Win7 kørende med I/E-9, og ingen problemer med at komme ind i mine netbanker.

        Nu har jeg hørt så meget godt om de alternative browsere, de skulle være så gode. Jeg besluttede at afprøve Chrome. Jeg installerede den, så den skulle køre ved siden af I/E-9.

        Det gik ok så længe jeg brugte den som primær browser, men da jeg skiftede over til at bruge I/E-9, så beklagede “Pensam Netbank” sig over, at den manglede adgang til både I/E-9 og Java. Da jeg derefter demonterede I/E-9. så kørte det helt fint med I/E-8 og den fandt også Java programmet.

        Derefter afinstallerede jeg Chrome, og konstaterede at I/E-8 og Java stadigvæk fungerede.

        Derefter lagde jeg igen I/E-9 på. Derefter var det igen galt. Hverken I/E-9 eller Java var aktive, når jeg gik på netbank.

        Derefter har jeg afprøvet de forskellige kombinationer med I/E-8,  I/E-9 og Java. Derfor siger jeg, at Chrome efterlader noget, der generer I/E-9.

        Måske er win7 medårsag?

        Senere fandt jeg ud af at det også var galt med “Adobe Flash Player”. Den er også forsvundet efter at Chrome har været installeret.

        Det vigtigste for mig lige nu er, at jeg kan komme på netbank med Chrome. Den har adgang til I/E-9 og Java.

        Det jeg mangler nu, et en rigtigt godt tip.

        Mvh.  

         

         

        Internet Explorer 9 har desværre tendens til at udvikle mærkelige fejl, indimellem i forbindelse med dårlige drivere til grafikkort.

        Først vil jeg dog foreslå noget simplere, nemlig at nulstille indstillingerne i Internet Explorer, det eliminerer mange underlige problemer. Jeg vedlægger et skærmskud, der viser hvordan man gør det i Kontrolpanel.


        Truelsen
        Medlem

          Mit problem med I/E9 er løst. Jeg fulgte proceduren fra Henrik Ræder Clausen.

           🙂 Tak for jeres hjælp. Jeg er meget glad for at det lykkedes.

          Nu kan jeg køre I/E9 sammen med Google Chrome.

          Med venlig hilsen

          Ole Truelsen


          Truelsen
          Medlem

            Hvad gør jeg forkert?

            2 timer efter at Henrik gav mig et forslag, var jeg inde og bruge det på min fejl,

            så hvis du logger på, så vil du se mit svar.

            M.v.h.  Ole Truelsen:)

            Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.