libreoffice fejl 1316

Løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  kompujwn 3 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
kompujwn
Registreret bruger

Programmets navn: LibreOffice (LO)
Spørgsmål: Da jeg ville opdatere en database ( sidst 13.12-19) blev jeg spurgt hvilket program jeg ville åbne ods-filen i????? LO var forsvundet fra min PC.Jeg hentede msi-filen fra fordelszonen men ved installation blev jeg mødt med “fejl 1316. Den angivne konto findes allerede” og installationen blev rullet tilbage.

Jeg fandt herefter LO i IObit uninstaller og slettede alt? men samme resultat. Søgte derefter med FreeCommander efter filer med libreoffice i og fandt yderligere 10 filer, den ene msi-filen. Slettede de 9 andre – samme resultat ved installationsforsøg. Prøvede herefter med både Toolwiz care (5-6- gange før den ikke meldte fejl) og Glary Utilities for at rette evt. regestri key fejl og andre evt. fejl. Samme resultat.

Min PC er en 64-bit. Alligevel prøvede jeg at installere 32-bit versionen og fik at vide, der var en nyere version, der først skulle fjernes. Jeg kan ikke finde noget at fjerne.

Ovenstående er et forløb over en uge, så PCen har været slukket og tændt flere gange

Hjælp jeg er løbet tør for ideer

MVH JWN

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Lad mig foreslå, at du henter den nyeste udgave af LibreOffice her:

    https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

    Find den hentede fil i Stifinder, højreklik på den, og vælg ‘Kør som administrator’.


    kompujwn
    Registreret bruger

      Har fået børnebørn på besøg. Derfor den lange svartid.

      Glemte at skrive, at jeg faktisk også havde været på hjemmesiden og downloaded derfra. Fik ideen fra FORUM.

      Når jeg højreklikker på msi filen får jeg ikke muligheden KØR, kun INSTALLER eller ÅBEN MED og da ikke som administrator. Med begge får jeg samme reultat.

      Har set i FORUM, at en bruger får samme fejlmelding i forbindelse med et franskkursus???

      MVH JWN


      kompujwn
      Registreret bruger

        Efter nogen søgen fandt jeg i FREECOMANDER en funktion, hvor jeg kunne køre msi filen som administrator. Det ændrede ikke på resultatet – desværre.

        MVH JWN

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Hmm… Andre har løst fejl 1316 ved at lade CCleaner rydde op i Registrerinsdatabasen. Prøv det:

          https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/ccleaner


          kompujwn
          Registreret bruger

            Det løste desværre heller ikke problemet : Samme resultat.

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Giver installationsprogrammet dig mulighed for at vælge ‘Reparation’?

              I den lidt tekniske ende kan du starte RegistreringsEditor, søge efter ‘LibreOffice’, og slette de nøgler. Det skal naturligvis gøres med varsomhed.

               


              kompujwn
              Registreret bruger

                Er lige kommet tilbage efter en uges ferie. Først ville pc ikke starte overhovedet. End ikke bios opstarten kom. Efter 4-5 forsøg startede den nu alligevel. Nu overvejer jeg en ny pc. Min pc startede med win7 så den har da nogle år på bagen.

                Der er ikke en mulighed for at reparere i installationsprogrammet. Kun typisk eller tilpasset. Har desuden slettet alt med iobit uinstaller.

                Via Nuepanel var jeg inde i regestry editor og slettede en del nøgler : stadig 1316 fejlen

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Windows 7..? Så er computeren op imod ti år gammel. Det er langt over den forventede levetid (5-8 år), og med den seneste beskrivelse er jeg ikke i tvivl om at problemet ligger der. Harddisken er sikkert slidt op.

                  Alt efter temperament kan du prøve at udskifte harddisken, eller udskifte hele pc’en. Min anbefaling er at investere i en afløser, og glæde dig over at den gamle holdt så længe.


                  kompujwn
                  Registreret bruger

                    Du har desværre ret med din formodning. PCen er nu gået fuldstændig i sort. Heldigvis advarede den mig med tiltagende startproblemer, så jeg fik lavet backup i tide på en ekstern HD.

                    Skriver nu på min mobil og bruger også den til at søge efter en afløser.

                    Jeg siger tak for hjælpen denne gang

                    MVH Jens W. Nielsen.


                    kompujwn
                    Registreret bruger

                      Har netop taget min nye PC i brug : ingen besvær med at installere LibreOffice – bare som afslutning!

                      Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.