MagixVideo easy SE, 5-2012

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  madsline 12 år siden.
Oprettet af
kirkegŒrdsmand
Registreret bruger

Da jeg lige stod og skulle overføre nogle gamle film fra VHS var M.V. der. Ganske gratis.Downloadet, oprettet som ubegrænset bruger. Opretter et nyt videoprojekt, slutter Grabberen(Grabster AV 400) til computeren, så videre til splitteren og igen videre til VHS båndoptageren via et scart stik.  Vælger i M.V. “Importere fra analoge kilder” forindelsen til VHSen er Composite. Vinduet viser at der “hul” igennem. Videonorm er “Pal B”. Trykker på knappen “Videooverførsel til Computer” Første videoprojekt varer ca. 60 min. Herefter trykkes på “Afslut Videooverførsel” og slutter af med Ctr+S. Derefter trykker på knappen “Start videobehandling Hvorfor kommer den overførte film ikke frem nede i tidslinien, så jeg kan begynde at redigere videoen? Jeg har gjort flere forsøg med samme resultat. Filen med optagelsen findes på harddisken, jeg kan bare ikke få den ind i MagixVideo easy.

Hvad kan jeg specifikt gøre?:)

 


madsline
Medlem

    Hej! Jeg har nøjagtig det samme problem. Jeg har på fornemmelen at når vi overfører vhs båndet til pc eren bliver den ikke registreret som en vidofil men som et dokument. for når jeg vælger en eksisterende videofilm i min videomappe kan jeg sagtens få filmen til redigering. Jeg håber vi finder nogle der kan hjælpe os videre.

    Hilsen madsline

    Lad os kigge på det besværlige problem. Filerne lægges i brugerens dokumenmappe, på min computer er det her:

    C:UsersHenrikDocumentsMAGIXVideo_easy_3_SEVideoprojekt 2012-04-13My Record

    Her vil der være filer af tre typer. Filerne af typen .MXV er de egentlige optagelser, og de er store. En times video vil fylde flere gigabytes. Er det ikke tilfældet, er noget gået galt i optagelsen, de skal være store.

    Ligger filerne, hvor de skal, kan de hentes ind i Video Easy med den almindelige “Tilføj filer” funktion – jeg vedlægger et skærmskud.

    Hvis de ligger der, men ikke accepteres af programmet, er filerne defekte.

    Jeg vil i øvrigt anbefale at eksperimentere med nogle ganske korte filmklip først. En time er lang tid, og stiller store krav til computerens kapacitet.

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.