MS Office 2007: W Live Mail/Outlook

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 13 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
sessan2
Abonnent

NY PC med Windows 7.
Jeg har Windows Live Mail installeret, og har også tilføjet min gamle Outlook mail-adresse til Live Mail.
Der er forudinstalleret en 60 dagers prøvepakke med MS Office 2007.
Jeg påtænker at installere programmet MS Office 2007 indenfor de nærmeste dage, men indeholder pakken også Outlook Express?
Hvis jeg vælger at køre den samlede pakke, og får Outlook Express med i købet, kan det så få følger for W Live Mail-programmet, hvor også min gamle Outlook mail-adresse ligger? eller ligger Outlook blot “gemt” som et ikke benyttet program?
Er det bedst at vælge Outlook fra? og kan man gøre det i en samlet pakke?

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Jeg vil lige tage den her i et par bidder – der er jo en del spørgsmål i de få linier…

    Outlook Express kan KUN køre på en pc med windows XP installeret – efterfølgeren i Vista hedder windows Mail som så også kun kan køre på en Vista maskine – Win 7 leveres uden mailprogram, men man kan jo så downloade Windows Live Mail som også er gratis.

    Den forudinstallerede prøveversion af Office 2007 indeholder også Outlook (ikke at forveksle med Outlook Express) som er ’storebroderen’ til OE.

    Man kan selv vælge om Outlook skal installeres sammen med den samlede officepakke og den kan altid installeres senere hvis man synes det.

    Outlook og Windows Live Mail kan sagtens køre side om side og med de samme mailkonti og man kan så bruge programmerne efter temperament. Hvis man bruger to (eller flere) mailprogrammer er det vigtigt at sætte et flueben ud for funktionen ‘gem en kopi af meddelsen på serveren’ i det, det i modsat fald kun er det første program der åbner en given mail der kan læse den.

    Det er således op til dig selv om du vil have to mailprogrammer installeret.

    Og så lige en hurtig opsummering til sidst – Outlook express kan IKKE downloades og bruges sammen med win7

    Jeg håber dette giver mening – hvis ikke må du bede om en uddybning…

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.