Office 2003 geninstallation

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
hennesoe
Registreret bruger

I forbindelse med en nødvendig nulstilling af Windows 10 måtte jeg geninstallere
Office pakken. Den fungerer, men jeg kan ikke få kontakt til de tidligere personlige
oplysninger. For Outlook gælder det adressekartoteket samt de tidligere
sorterede arkiverede e-mails. De gemmer sig sandsynligvis bag Application Data, men hvad hedder filerne, og hvordan kan de hentes frem til skærmbilledet? (Jeg kan hente ca. 1500 gamle e-mails frem fra serveren, men det vil være et stort arbejde at sortere dem igen og slette de unødvendige).

Det samme problem er der med hjemmesidelisten til Firefox.
Jeg har ikke fundet nogle vejledninger, men håber I kan give nogle tips.
Med venlig hilsen
Erik Hennesø

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej Erik

    Office 2003 er ikke kompatibelt med Windows 10, så jeg vil anbefale dig en opgradering.

    Outlook lagrer kontaktpersoner og mails i pst-filer. Første skridt er at finde filerne.

    Hvis du har geninstalleret Windows ligger de sandsynligvis i din gamle brugerprofil under c:windows.oldusers

    Åbn mappen, klik på punktet Vis øverst, og sæt flueben ved Skjulte elementer.

    Prøv herefter om du kan finde pst-filerne i en af mapperne under c:windows.oldusers:

    AppDataLocalMicrosoftOutlook
    RoamingLocalMicrosoftOutlook
    My DocumentsOutlook Files
    Local SettingsApplication DataMicrosoftOutlook 

     

    Dernæst skal du importere de relevante pst-filer i Outlook:

    1. Klik Filer > Åbn og eksporter.

    2. Klik Impotér/eksporter.

    3. Vælg Importér fra et andet program eller en anden fil, og klik Næste.

    4. Vælg Outlook-datafil (.pst), og klik Næste.

    5. Klik Gennemse… og find filen.

    6. Klik Næste

    7. Vælg den relevante indbakke, og klik Udfør.

    https://support.office.com/da-dk/article/Importere-mail-kontakter-og-kalender-fra-en-Outlook-pst-fil-431a8e9a-f99f-4d5f-ae48-ded54b3440ac

     

    Dine Firefox bogmærker ligger sandsynligvis i samme placering under AppDataLocalMozillaFirefoxProfiles

    For at genskabe bogmærkerne fra Firefox, skal du kopiere profilen: https://support.mozilla.org/da/kb/genskab-vigtige-data-fra-en-gammel-profil


    hennesoe
    Registreret bruger

      Hej Christian

      Tak for dit svar, som hjalp mig videre i arbejdet. Jeg har nu gennemset alle .pst-filer, men ikke fundet de rigtige, som må være gået tabt, og har genskabt dataerne forfra. Det undrer mig, at Microsoft (og Mozilla) ikke lægger sådanne filer i documents (eller en underfolder), så man tager regelmæssigt backup sammen med egne filer.

      Med venlig hilsen Erik

      Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.