office 2019 license key

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
felex2
Abonnent

Programmets navn: office 2019
Spørgsmål: jeg skal ha en ny harddisk men jeg  har ikke license key til mit office 2019 !

hvor på pc’en gemmer den license key ?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Interessant spørgsmål. Hvordan har du købt Office 2019?

    Men egentlig skulle det ikke være nødvendigt at få fat i produktnøglen som i gamle dage. Hvis dit køb er rigtigt registreret hos Microsoft, kan du se det på din Microsoft-konto, og når du geninstallerer Office, vil det selv opdage at det er købt og betalt, og blive aktiveret automatisk.

    Jeg vedlægger et skærmskud af, hvordan man ser sine køb hos Microsoft.

    Da jeg så efter metoder til at finde licensnøglen til Office, faldt jeg over dette trick til at få licensnøglen til Windows. Indtast dette i et Kommandoprompt:

    (Get-WmiObject -query ’select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey

    Det tager nogle sekunder, så dumper licensnøglen frem.

    Afledt af det vil jeg foreslå denne variant:

    get-wmiobject -computername localhost -Query “Select * from SoftwareLicensingService”

    Den giver en del flere oplysninger, og mit gæt er, at Office-nøglen kan dukke op der. Jeg kan ikke prøve det selv, af den enkle grund at jeg bruger LibreOffice i stedet for Microsoft Office.

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.