Programmets navn: Microsoft Outlook
Spørgsmål: Problemer med at åbne link
Jeg har modtaget et par mails i min Outlook indbakke, hvori der er indsat et link – bl.a. til YouSee.
I alle tilfældene starter linket med “https://”
Når jeg forsøger at aktivere linket, åbner der et Microsoft Outlook vindue med teksten “Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling. Kontakt supportteknikerne for at få flere oplysninger”
Jeg har mange gange tidligere kunnet tilgå hjemmesider via link fra Outlook.
Hvis jeg kopierer linket ind i min browser, åbner siden uden problemer.
Nogen der kan hjælpe?
(NB: Har forsøgt at indsætte et skærmskud, men det ser ikke ud til at være lykkedes korrekt – hvordan sletter jeg vedhæftede filer – og hvordan indsætter jeg korrekt et skærmskud – synes jeg har fulgt vejledningen)
Hilsen Orla
Vedhæftede filer:
Mon du har afinstalleret Internet Explorer mens den stadig var standardbrowser?
Det løser du ved at geninstallere din foretrukne browser. Jeg har givet links til de almindelige her:
https://forum.komputer.dk/forum/e-mail/emne/afmelde-mail-unsuscribe/
Hej Henrik.
Det er korrekt at jeg har afinstalleret Internet Explorer, efter jeres anbefaling i et af de seneste blade.
Jeg har nu prøvet at gen-installere Google Chrome via dit link – men hvis jeg prøver at åbne et link i en mail (fra før gen-installation af Google Chrome) får jeg samme besked.
Hilsen Orla
Hej Henrik.
Helt generelt ser det ud til, at jeg slet ikke kan åbne links i Outlook mails – har du andre forslag.
Som sagt har jeg slette Internet Explorer, og problemet er kommet umiddelbart derefter.
(Ser ud til, at dit link til at geninstallere foretrukken browser er ændret????)
Hilsen Orla
Hej Henrik.
Jeg har fortsat denne irriterende fejl efter af installering af IE (som I anbefalede).
Hvis jeg søger på nettet er der bl.a. forslag om at afhjælpe med et program der hedder “Microsoft Easy Fix” .
Er det noget I kender til – eller har I andre forslag.
Hilsen Orla