Problem med at geninstallere Element 9

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Abonnent

Da min PC har været igennem en geninstallering grundet fejl, har jeg endnu engang indstallereet mit Windows 7. Derefter ville jeg installere mit Adobe Photoshop Elements 9. Jeg har forsøgt flere gange, men ender hver gang med, at der på en dialogboks -efter jeg er kommet igennem installeringen – står “det gik ikke at installere Shared Technologies”, hvorefter maskinen afinstallerer samtlige filer til programmet.
Jeg har søgt på nettet, for at søge råd, men har ikke fået løst mit problem.
Er der nogen, som har mulighed for at komme med et godt råd, så jeg kan få installeret mit program?

Problemet ligger i et af de underprogrammer, der installeres sammen md Photoshop Elements, men den præcise årsag er ikke lige til at fastslå.

Tre forslag, det nemmeste først:

1) Du er vel ikke ved at løbe tør for diskplads? Det er nogle store programmer.

2) Installerer du fra harddisken? Hvis installationsfilerne ligger nede i undermapper med besværlige navne, kan det give problemer for underprogrammerne.

3) Adobe har et Support Advisor program, der fejlsøger mislykkede installationer, det kan hentes gratis her:
http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/support-advisor-install-troubleshooting-app.html 

Mange tak for svarene. Til nr 1. kan jeg sige, at jeg har rigelig plads på harddisken.

Til nr. 2. Jeg installerer fra original CD’en, så det skulle være ok.

Til nr. 3. Adobe super advisor “siger”, at den ikke kan finde noget installeret program.
Det tror da pokker, når Adobe Element selv fjerner alle filer fra disken, når jeg har fået besked om, at den ikke kunne installere filen “Shared Tecknologies”.

Jeg håber derfor, at der er andre muligheder for at få den savnet fil installeret, så jeg igen kan benytttt mit program.

Mvh. John

Jeg kan se, at jeg har overset denne sag. Er den stadig aktuel?

Nej, sagen er ikke løst. Spørgsmålet er, om der kun er et vis antal installeringer, og det måske er dér, problemet ligger.

Jeg har både en stationær og en laptop, og programmet har tidligere været på begge PC’er; men da jeg haft formateret begge PC’er, så har det været nødvendig at geninstallere programmet igen, og det er kun lykedes på den ene.

Mon man har mulighed for – hvis det er det, der er fejlen – at henvende sig  til Abobe og spørge om mulighed for at få endnu en installation?

Mvh.

John

Ja, Adobe holder rede på, hvor mange gange deres programmer bliver installeret (licensen giver kun ret til 2 installationer), omend det normalt kan lade sig gøre at installere en 30-dages prøveudgave.

I alle tilfælde kan problemet ligge her, og for at få det løst, skal du kontakte Adobe support:

http://helpx.adobe.com/dk/x-productkb/policy-pricing/activation-deactivation-products.html

Det har jeg gjort tidligere, de er ganske hjælpsomme.

Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.