Publisher 2003

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år siden.
Oprettet af
bjæs588308
Abonnent

Er der nogen, der kender et alternativt gratis program, som kan åbne en fil, der er oprettet med Publisher 2003.  Eller evt., selvfølgelig uden at åbne filen, kan omdøbe den til et mere brugbart format.

Det drejer sig kun om nogle ganske få filer, og jeg synes det vil være lidt træls at ofre penge på Publisher, da jeg nok ikke vil bruge det yderligere.

Mvh

Jeg vil foreslå at bruge denne gratis online service til konverteringen:

http://zamzar.com

Der er et hav af formater at vælge imellem, herunder .DOC, .ODT, .HTML og mange andre muligheder. Siden sender den konverterede fil som e-mail.


bjæs588308
Abonnent

    Hej

    Jeg har nu prøvet zamzar.com, som umiddelbart virker til at være et lille nyttigt program.

    Min Publisherfil er på ca. 51 MB, men lige meget hvilket format jeg prøver at konvertere til, bliver det kun til en meget lille fil på lige fra 2 til 75 KB og den viser kun blanke sider.

    Har du nogen ide om, hvad problemet kan være ?

    Mvh

    Da jeg ikke bruger Publisher selv – og dermed ikke har nogen filer at teste med – må jeg umiddelbart melde pas. Mon andre har forslag her?


    bjæs588308
    Abonnent

      Tak for responsen, Henrik

      Jeg faldt tilfældigt over en mulighed fra Microsofts egen hjemmeside.

      Hvis man downloader en trialversion af Publisher 2010, og man vælger IKKE at købe det efter periodens udløb, kan man stadig bruge programmet til udelukkende at læse filer med.  http://office.microsoft.com/en-us/publisher-help/where-is-the-publisher-viewer-HA010233906.aspx

      Det er et forsøg værd, og programmet er nu hentet. Så blir det spændende at se, hvad der sker når tiden nærmer sig 🙂

       

       

       

       

      Smart løsning på det ret irriterende problem – jeg markerer som et bedste svar og husker det til hvis det skulle blive aktuelt igen i fremtiden.

      Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.