SilverFast – Photoshop

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af jan larsen jan larsen 12 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
ErlingHa
Medlem

Når jeg scannerbilleder  sker det via Photoshop, hvor jeg importerer SilverFast og det har virket fint.

Fik problemer med kortvarig sort skærm og en meddelelse i Photoshop om at den havde deaktiveret GPU-udvidelser. Løste problemerne ved at opdatere skærmdriver og nul-stille Phostshop.

Det har nu bevirket, at når SilverFast åbner i Photoshop, så svarer Photoshop ikke. Kan godt scanne, men billedet bliver ikke placeret i Photoshop, men ryger ud i den blå luft.

Hvad skal jeg gøre for at SilverFast kan få kontakt til Photoshop?

Udstyr: Windows 7 64 bit. Photoshop CS4. SilverFast SE version 8

Venlig hilsen

PcRibe

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Ifm. opdatering af driver og nulstilling af photoshop kan der være gået kludder i nogle filassociationer eller anden programkonfiguration.

    Prøv af fjerne Silverfast og installere det påny – derved burde alting falde på plads igen.

    Det kan være en fordel at genstarte pc efter du har fjernet Silverfast – inden du geninstallerer….


    ErlingHa
    Medlem

      Tak for dit svar.

      Har prøvet ovenstående, men uden resultat. Forinden afinstallerede jeg også Photoshop og geninstallerede. I min søgen efter at løse problemet, har jeg fundet ud af at min driver til scanner CanoScan 8600F ikke er en 64, men en 32 bit. Jeg kan ikke finde en driver 64 bit hos Canon. Har du et godt tip til hvor driveren kan hentes.

       

      jan larsen
      jan larsen
      Supporter

        Det kan da godt være at problemet kan ligge her, men jeg kan da ikke forstå du ikke kan finde en 64-bit driver hos Canon – den er jo lige her:

        http://usa.canon.com/cusa/support/consumer/scanners/canoscan_series/canoscan_8600f#DriversAndSoftware

        Alternativt findes den også på denne side:

        http://driverscollection.com/?H=CanoScan%208600F&By=Canon&SS=Windows%207%2064-bit


        ErlingHa
        Medlem

          Tak for dit svar!

          Det løste dog ikke problemet, så jeg lægger hovedet i blød igen og leder videre efter en mulig løsning. Sidste løsning kan blive en formatering af harddisken.

          Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.