Word 2003

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 12 år siden.
Oprettet af
anna-maria pedersen272673
Registreret bruger

Hver gang jeg åbner et word dokument er det ca. 45 sekunder om at åbne og når jeg lukket det tager det ca. 1 min, og så kommer følgende fejl: Skal den eksisterende fil Normal erstattes? ja eller nej.

Jeg har det samme problem i outlook når jeg vil åbne og skrive en ny e-mail, det tager omkring et minut at åbne og lukke, men der kommer ingen fejltekst.

Ellers kører alle mine programmer meget hurtige.

Jeg har ikke nogen CD til programmet, officepakken var indstalleret da jeg købte min PC.

Hvad er der lige gået galt og hvad kan jeg gøre.

Tao
Tao
Supporter

    Normalt vil vi anbefale en geninstallation af pakken, men da dette ikke er en mulighed synes jeg du skal gennemføre en systemgendannelse, som du finder frem i Kontrolpanelet. Vælg et gendannelsespunkt før problemet med Word og Outlook opstod.


    anna-maria pedersen272673
    Registreret bruger

      Systemgendannelse kan jeg ikke bruge til noget, det sidste gendannelsespunkt går ikke så langt tilbage at det ligger før problemet opstod. 

      Tao
      Tao
      Supporter

        Hvis du ikke har cd’erne til Officepakken på din computer, synes jeg du skal kontakte producenten eller firmaet du købte pc’en hos, så de kan hjælpe dig videre. En anden mulighed ville nemlig være at foretage en reperation af Officepakken, men også dette kræver at du har adgang til cd’erne.

        jan larsen
        jan larsen
        Supporter

          Hvis jeg lige må tilleade mig et enkelt pip i forhold til systemgendannelse – du siger at det sidste gendannelsespunkt ikke går så langt tilbage!! – så brug et ældre…du skal sætte et flueben ved linien ‘vis flere gendannelsespunkter’ hvorved der kommer en hel række ældre gendannelsespunkter frem, så med mindre det er meget længe siden du fik problemet første gang burde du kunne finde et punkt der ligger før…

           


          anna-maria pedersen272673
          Registreret bruger

            Da det er XP jeg kører er der ikke noget der hedder “vis flere gendannelsespunkter”.

             

            jan larsen
            jan larsen
            Supporter

              Ok – du kører XP – det havde jeg overset:-)

              Men det gør nu ikke mit svar mindre relevant, for i xp har du jo også mulighed for at vælge et tidligere, gendannelsespunkt, bare på en lidt anden måde end i win7, ved at klikke på én af datoer i kalenderen der står med fed skrift.

               

              Lad mig tilføje et par muligheder.

              For det første har Microsoft en artikel om problemet her:
              http://support.microsoft.com/kb/280821 

              De foreslår to forskellige rettelser:

              1) Geninstaller printerdriveren i nyeste version.

              2) Slet denne nøgle i Registreringsdatabasen:
              HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice11.0Word 

              En anden mulighed er, at skabelonen (filen Normal.dot) er beskadiget. I så fald kan den simpelthen slettes (mens Word er lukket), den vil blive genskabt med standardindstillinger, næste gang Word startes.


              anna-maria pedersen272673
              Registreret bruger

                Tak Henrik, jeg havde prøvet at geninstallere printerdriveren i nyeste version, uden at det hjalp, men problemet er løst efter jeg har slettet filen Normal.dot.

                Tak for indslagene alle sammen.

                Med venlig hilsen

                Anna Maria Pedersen

                Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.