Word 2010

Løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  [email protected] 4 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Abonnent

Hej
Spørgsmål:

Efter at jeg har installeret det nye Windows, er mit Word begyndt at opføre sig lidt mærkeligt.

Når jeg ta´r et nyt stykke “papir” frem i Word, stiller curseren sig automatisk i første linie(altså helt for oven)

Den plejer at stille sig et stykke nede på papiret( ca. 5 cm)

Er der nogen der vil hjælpe mig med dette problem?

Jeg tror, det har noget med std. formularen at gøre

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Ja, det lyder som en underlighed i standardskabelonen.

    I de nyeste udgaver af Word hedder den Normal.dotm. Microsoft skriver lidt om den her:

    https://support.office.com/da-dk/article/%c3%a6ndre-skabelonen-normal-normal-dotm-06de294b-d216-47f6-ab77-ccb5166f98ea?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

    Det centrale her er, at du simpelthen kan slette den (mens Word er lukket). Næste gang, du starter Word, vil skabelonen blive gendannet med standardindstillinger.

    Tak for dit svar, men jeg kan desværre ikke finde omtalte skabelon. Jeg har søgt og søgt, men uden resultat

    Hvordan kommer jeg ind til den, så jeg kan få den slettet?

    Håber du vil “skære det ud i pap” for mig.

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Skabelonerne ligger her: %AppData%\Microsoft\Skabeloner

      Sæt den lidt kryptiske adresse ind i Stifinder, så regner den placeringen ud. Der er en lille mulighed for, at det ligger i ‘Templates’ i stedet for ‘Skabeloner’.

      Hej igen

      Tak for svaret.

      Så lykkedes det at finde filen “Normal”, men denne fil er helt OK, så jeg tro problemet er, at den venstre linial i det nyåbnede vindue næsten ikke kan ses (bare ca. 2mm) og jeg kan ikke få fat i den, har prøvet alt. Det skal siges, at linialen er helt OK i “Normalfilen”  Har du et bud på, hvordan man får den venstre linial til at fungere igen?

      Mvh

      Leif

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja: Sørg for at Word er lukket – og SLET så Normal-filen!

        Den gendannes med alle standardindstillinger, når du starter Word igen.

        Det er selvfølgelig helt rigtigt, men mit problem er, at “Normal-filen” er helt OK – både før og efter jeg har slettet den, men alligevel mangler den venstre linial på de ny dokumenter, som jeg opretter (undtagen ca. 2 mm, som jeg ikke kan ændre).

        Mvh

        Leif

         

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Hej Leif

          Kan jeg få dig til at vedlægge et skærmskud af, hvordan det tager sig ud?

          Jeg har en mistanke om, at det er visning, der er sat til en lidt usædvanlig indstilling.

          Hermed et skærmskud af problemet

          Håber du kan finde en løsning

          Mvh

          Leif

          Vedhæftede filer:
          1. Dok1.docx
          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Aha – det er en funktion, der sparer plads ved ikke at vise den øverste margin.

            Hvis du går ind i Indstillinger/Vis, finder du et felt, hvor du kan slå det fra. Jeg vedlægger et skærmskud fra den nyeste udgave af Word – det kan se lidt anderledes ud hos dig.

            Tak for det.

            Dette løste problemet.

            Mvh

            Leif

            Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.