AVG FREE 2011 (igen)

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 13 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
sessan2
Abonnent

Tak til Jan Larsen for svar 1. FEB, som jeg dog er lidt usikker på.
I det første afsnit skriver du, at jeg skal downloade en frisk udgave af programmet (AVG Free 2011), og derefter fjerne den, jeg har i PC’en nu.
Men i andet afsnit skriver du, at jeg skal genstarte, inden jeg installerer det nye download.
Skal jeg af-installere det nuværende program, førend jeg downloader et nyt program?
Kan jeg finde det omtalte RevoUninstaller på en af jeres CD’er?
Ville det være en god idé at downloade Microsoft Seruty Essentials i stedet for AVG FREE 2011?

 

Man skal normalt genstarte computeren når man installerer eller afinstallerer antivirus-programmer. Derfor vil jeg foreslå denne fremgangsmåde for at være 112 % sikker:

Hent det nye antivirusprogram.

Luk derefter forbindelsen til internettet, afinstallér det gamle antivirusprogram, og genstart om nødvendigt.

Installér så det nye, hvilket sikkert også vil medføre en genstart.

Genetablér forbindelsen til internettet og hent de nyeste opdateringer.

I praksis er det dog næppe nødvendigt at være så forsigtig. Der er ikke længere så mange virus, der breder sig spontant over internettet, og sidder du bag en firewall, f.eks. i et hjemmenetværk, kan der næppe gå noget galt i de fem minutter, du bruger på at skifte AV-program.

jan larsen
jan larsen
Supporter

    Ja, jeg fik nok formuleret mig lidt upræcist, men Henrik har jo så forklaret det så klokkeklart…

    Mht. dine sidste kommentarer kan jeg fortælle at RevoUninstaller ligger på K-CD nr. 11-2010. Skulle du ikke have den tilgængelig hvis du er abonnent af nyere dato f.eks., kan den også hentes hér: http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html

    Om du vil gå over til MSE er nok mest en smagssag – begge programmer er fortrinlige til normalt privat brug..

    Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.