cpuz132_x64.sys

Løst
Dette emne indeholder 9 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 12 måneder siden.
Oprettet af
kimgh523649
Abonnent

Jeg har haft problemer med at pc-en frøs, og kørt Norton Power Eraser. Den fandt ovennævnte fil, som den kategoriserede som skadelig. Imidlertid mislykkedes det, da jeg bad Norton Power Eraser slette denne fil, så hvad gør jeg? Er den farlig? Hvordan kan den fjernes?

kh

kim 

Filen tilhører en ældre udgave af det udmærkede program CPU-Z:

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Den er som udgangspunkt uskadelig. Der kan være forfalskede filer med det navn i omløb, men jeg tror snarere, der er tale om en falsk alarm.

Jeg foreslår at se efter, om CPU-Z er installeret, og opdatere eller afinstallere det, hvis det er tilfældet. Så skulle advarslen forsvinde af sig selv. 


kimgh523649
Abonnent

    Hej Henrik

    Jeg har prøvet at installere og afinstallere cpuid, men advarslen er der stadigvæk. Jeg håber det er falsk alarm.

    mvh Kim

     


    kimgh523649
    Abonnent

      Hej Henrik

      Jeg har prøvet at installere og afinstallere cpuid, men advarslen er der stadigvæk. Jeg håber det er falsk alarm.

      mvh Kim

       

      Prøv at afinstallere CPU-Z og derefter fjerne filen manuelt. Det skal fungere uden problemer – i modsat fald er der lusk på færde.

      Derefter kan du, hvis du vil bruge programmet, installere CPU-Z igen.


      kimgh523649
      Abonnent

        Hej Henrik. Jeg kan ikke finde CPU-Z under programmer, og kan derfor ikke afinstallere det.

        mvh Kim

         

         

        Slet den mystiske DLL-fil, så er problemet væk. 

        Kan det ikke lade sig gøre, kan der dog være alvorlige ugler i mosen.


        kimgh523649
        Abonnent

          Hej Henrik: hvad mener du med ‘den mystiske DLL-fil’ ?

          Undskyld, det var en .SYS fil, jeg mente, den du oprindeligt skrev om:

          CPUZ132_X64.SYS

          Kan den ikke slettes, er der noget galt. I første omgang bør du genstarte i fejlsikret tilstand og prøve igen derfra.


          kimgh523649
          Abonnent

            Jeg har prøvet at kigge i ‘Søg i alle programmer og filer’, der dukker den mærkeligt nok ikke op, den kan ikke engang finde ‘CPUZ’ – er der andre steder, jeg kan kigge? 

            Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.