GT-B3800

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 11 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
anders0909
Registreret bruger

Har købt ovenstående lille ‘lommerouter’ hos Telia. Fungerer perfekt! Imidlertid kan jeg ikke  sikre den med de sædvanlige WPA/WPA2 PSK.

Hvorfor nu det?

Mvh

Anders Beck.

Den har formodentlig WPA, selvom det ikke fremgår direkte af manualen. Den opretter forbindelse ved hjælp af WPS, der på sin side konfigurerer en WPA-kryptering af forbindelsen.

Du kan undersøge sagen ved hjælp af dette gratis program:

http://www.xirrus.com/Products/Wi-Fi-Inspector.aspx

Det vil fortælle dig, hvilken kryptering dit (og andre netværk i nærheden) bruger. 


anders0909
Registreret bruger

    Desværre nej.

    Jeg kan uden problemer anvende routeren fra min hustrus komputer uden krav om kode eller noget.

     

    Mvh

    Anders Beck.

    Nu har jeg kigget lidt i manualen til din router, og bemærker at WPS-funktionen er beskrevet på side 10. På side 16 står der, hvordan man kommer ind på dens administrationssider (adressen er 192.168.1.1, adgangskoden ‘Secure’), hvor du kan slå WPA-kryptering til.

    Når du har slået krypteringen til, er WPS den nemmeste måde at genetablere trådløs forbindelse til routeren.

    Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.