java, opdatering virker ikke

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  hlexa 11 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
sonja1947
Medlem

da der blev oplyst, at der var sikkerhedshul i java, deaktiverede jeg.

opdaterede ny version, men kunne ikke finde den i kontrolpanel,der stod så at man skulle afinstallere gammel version, og det gjorde jeg så, og installerede på ny, men var stadig ikke at finde

har så haft forbindelse til ældre sagens support gruppe, som hjalp med at få den installeret, og  nu er java tilsyneladende i systemet, men når jeg prøver at gå ind på javas webside og se om den er på min computer, så findes den ikke.

 når jeg prøver at logge på netbank, sigers der, at java ikke er installeret.

jeg mener at jeg har installeret både 32 og 64 bit til windows

jeg har prøvet hele dagen at ringe til danske banks support , men kan ikke komme igennem.

min computer bruger 64 bit


hlexa
Registreret bruger

    Man logger på som Administrator i Windows XP, vælger Kør og navigerer til Programmer -> Java -> jre7 -> bin og vælger javacpl (javacpl.exe). Tryk OK og så kommer Java kontrolpanelet frem på skærmen.

    I 64-bit Vista skal du både ned i Programmer og Programmer(x86).


    sonja1947
    Medlem

      jeg har windows 7

      hvad gælder så?, 

      synes nu heller ikke svaret løser problemet, eller hvad?


      hlexa
      Registreret bruger

        I 64-bit Windows 7 hedder den ene nok “Program Files (x86)”. Den anden hedder Programmer – lissom før beskrevet. Jeg har en dansksproget 64-bit Windows 7.

        Prøv at få fat i Java kontrolpanelet på den beskrevne metode og vend tilbage med resultatet.


        sonja1947
        Medlem

          jeg har iøvrigt fået løst problemet via Danske Banks support team, som fik fjernkontrol over min pc og dirigerede mig rundt . Kundemedarbejderen fandt ud af, at der var fejl i internet explorer med hensyn til java, men kunne ikke finde ud af, hvor fejlen lå.

          jeg har også google chrome installeret, og java virker fint med den. Banken anbefalede i øvrigt, at man havde 2 browsere, en til alm. brug, og en til de websider, der kræver java.  64 bit version af windovs 7 blev afinstalleret, banken sagde, at der ikke var ret mange steder, man kunne bruge den. 


          hlexa
          Registreret bruger

            64-bit Windows 7, mener du ikke 64-bit Internet Explorer?

            Jeg kan ikke selv finde ud af hvordan man afinstallerer IE9 i Windows 7, men det bør kunne lade sig gøre da Microsoft er blevet pålagrt at give brugere af Windows frit valg af browser.

            Men godt du fik rettet fejlen så du kan gå på din netbank.

            Her virker Danske Bank Netbank fint i 64-bit Windows 7 med 64-bit IE9. Men jeg vil da indrømme, at jeg er ikke særlig begejstret for hverkan Win 7 eller IE9.


            sonja1947
            Medlem

              svaret på dit spørgsmål er sikkert et ja, grundlæggende har jeg ikke ret meget forstand på computere, men med venlige menneskers hjælp går det allligevel 🙂

              der er sikkert flere fejl et eller andet sted i min computer, som efterhånden også er 7 år gammel. Bankmanden både nulstillede og geninstallerede explorer, men hvordan han gjorde, ved jeg ikke

              Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.