Skal jeg købe en ny router?

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  knud petersen 8 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
knud petersen
Abonnent

Jeg har en router, Linksys E1000 fra Cisco.  En scanning med Avast mod Trusler mod hjemmenetværket, giverfølgende meddelelse: ”Vi kunne ikke gennemføre scanningen. Prøv igen senere”. Plejer at få meddelelsen: ”Til lykke. Din router er sat rigtigt op, og der er ikke registreret nogen trusler mod netværket.” Er ikke helt klar over om det er efter installation af Windows 10 problemet er opstået.

Min nabo har samme udbyder blot en lidt nyere router fra Cisco, når der scannes med Avast er der ingen problemer. Naboen har også windows 10.

Routeren er 5-6 år gammel. Jeg har prøvet at finde en opdatering af routeren på nettet, men løber ind i problemer med at få downloadet al mulig skidt.

 

Hvad gør jeg?


knud petersen
Abonnent

    Problemet er løst. Det var åbenbart Avast, der selv var skyld i problemet. Der er i går kommet en 2016 udgave af programmet, og så eksisterer problemet ikke længere.

    Avast har for øvrigt med den nye udgave undergået store forandringer.

    Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.