Win 7 Antispyware 2012 Alert

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
CarstenErik
Medlem

Ved et besøg på Facebook, hvor jeg ville se en video klip, fik jeg desværre en virus på min PC kaldet Win 7 Antispyware 20012 Alert.

Microsoft Security Essentials kunne desværre ikke registrere denne virus. Da min browser blev blokeret af virusen måtte jeg bruge min kones PC for at søge en løsning på problemet. Jeg fandt ikke noget hos Mikrosoft men hos bleepingcomputer.com var det heldigvis en vejledning og et par filer (FixNCR.reg og RKill Download Link) som kunne hjælpe mig af med denne sejlivede virus.

Burde Microsoft Security Essentials ikke have fanget denne virus?

Mvh. CarstenErik

Det er, hvad jeg kalder et ‘Mafiaprogram’ – ren pengeafpresning.

Men det opfylder ikke de tekniske kriterier for at være et virus, og derfor tager Microsoft Security Essentials sig ikke af det. 

Det gør til gengæld Malwarebytes’ Anti-Malware, der ligger i Sikkerhedscenteret på Komputer for alles CD. Det er meget effektivt til at fjerne disse afpressere, og er endda gratis. Der ligger også en PDF med en artikel om programmet, hvor du kan læse mere om det – og programmet er endda på dansk!

Jeg vedlægger et skærmskud, der viser hvor nemt det er 🙂

Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.