Antivirus til Lumia 735

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  steff 8 år siden.
Oprettet af
goeje2104
Abonnent

Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at installere et antivirusprogram på min lumia 735. I google store får jeg at vide “du har ingen enheder” Men hvor skal jeg registrere dette? Og hvorfor er det et problem at downloade til en mobil?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Helle Green Nielsen


steff
Abonnent

    Hej Helle.

    Svaret du har fået fra Google Store skyldes, at den telefon du søger sikkerhedsprogram til har Windows styresystem og altså ikke Android.

    Noget andet er, at du sansynligvis skal bruge et af de sikkerhedsprogrammer, der anvendes på pc’ere. Jeg har googlet og fandt Kaspersky og Norton, der har mulighed for at anvendes til mobiltelefoner. Om det gælder Windows telefoner ved jeg ikke.

    God jagt.

    Med venlig hilsen

    Steff

     

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Der findes efter min bedste overbevisning ikke anti-virus til Windows-baserede telefoner; i al fald ikke noget, der har nogen særlig effekt.

      Det skyldes, at operativsystemet på Windows-telefoner er bygget på en måde, der begrænser programmers adgang til de underliggende system.

      Man kan naturligvis godt forestille sig en mesterhacker af en slags, der opfinder et eller andet revolutionerende, som alligevel kan knække sikkerheden.

      Det er svært at beskytte sig mod den slags med antivirus alligevel, og det er ikke noget, der bør give anledning til bekymring hos langt de fleste brugere.

      Forummet 'SMARTPHONES OG TABLETS' er lukket for nye emner og svar.