Mangelfuld overførsel af data med Smartwatch

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
hanne.spelling730407
Abonnent

Producent/mærke: Samsung
Modelnummer: Galaxy S21 Ultra 512 GB
Styresystem:Android
Evt. versionsnummer på styresystemet:
Dit spørgsmål:

Problemer med overførsel af kalender efter opstart af Samsung Galaxy S21 Ultra, 512 GB

Min mand og jeg har begge fået nye mobil tlf. nemlig Samsung Galaxy S21 Ultra 512 GB. Jeg havde tidligere en Samsung Galaxy S7 Edge og min mand en Samsung Galaxy s5 Neo.

Jeg havde ingen problemer med at overføre alle data fra den gamle tlf. via Smartswitch til den nye.

Efter opstart af min mands nye telefon, overførte jeg på samme måde data fra hans tlf. Dog er ingen af hans indtastede kalenderevents – overført til den nye tlf.

Efterfølgende forsøgte jeg igen at aktivere Smartswitch på begge tlf., og får på den nye tlf. en række forskellige muligheder for at overføre data, men udfor linjen Konto, Google konto er det ikke muligt at markere, idet den tilsyneladende er inaktiv. Nederst på dette skærmbillede er der en linje, hvor der er angivet hvilke apps der ikke kan overføres. Når jeg klikker på den, fremkommer der bl.a. Kalender, med underteksten, der kan ikke sendes events fra synkroniserede konti.

Jeg vedlægger 2 billedfiler.

Vedhæftede filer:
HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Tak for det udmærkede skærmskud. Der er nok ikke meget at stille op:

    Det ser ud til at være en ældre kalender-app, ikke Google Kalender. Jeg har været på jagt efter andre, der har haft/løst denne udfordring, og fandt intet.

    Men jeg har alligevel et forslag: Den gamle telefon må kunne eksportere kalenderpunkterne som  filer, typisk .vcal. Hvis det kan lade sig gøre, kan filerne derefter åbnes på den nye telefon, og vil gå ind i kalenderen.

    Forummet 'SMARTPHONES OG TABLETS' er lukket for nye emner og svar.