Samsung mister forbindelse med nettet

Ikke løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Jake 2 8 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
havdrup
Abonnent

Er Samsung smarthones mon kendt for at ville miste forbindelsen med omverdenen?

Har for 6 md. siden til fruen erhvervet en sådan, og den har nu ved flere lejligheder mistet kontakten med omverdenen. Kontakt kan kun genetableres ved at slukke helt og genstarte. Teleselskabet fortæller, at dette er en kendt fænomen og ikke kun for Samsung. Er det mon rigtigt. Vi har haft mobiltelefon siden efteråret 1995, og har aldrig tidligere oplevet det med forskellige fabrikater. Dette er dog den første fra Samsung.

Med venlig hilsen


Jake 2
Medlem

    Hej.

    Jeg har haft Samsung de sidste 6 år, og må nok sige at det er en super telefon.

    Nu har samsung jo også været testet i flere omgange af forskellige data magasiner samt forbrugerrådet.

    Resultatet har stort set været flest gange som den bedste, foran iphone der sidste gang kom ind på en 3. eller var det 4. plads.

    Har aldrig haft problemer med at komme på nettet, både wifi og mobildata, ikke engang i udlandet.

    Jeg tror det er mobilselskabet der har problemer med deres dækning visse steder.

    Du skulle vel ikke være abonnent hos det teleselskab der hedder 3.

    Kender flere der har haft problemer der, med deres dækning forskellige steder i Danmark. Og et par stykker der har haft problemer med TDC.

    Hvis dette ikke skulle være tilfældet, vil jeg foreslå, at du henvender dig til forhandleren, forelægger dit problem, og ser hvad han siger.

    Når telefonen kun er 6 mdr. gl. er der noget der hedder formodningsreglen, ( se forbrugerrådet). Hvis du lader forhndl. få et forsøg til rep. så har han 14 dage til det. Hvis det ikke hjælper, kan du ophæve købet eller bede om at få en ny tlf.

    Hilsen

    Jake 2


    havdrup
    Abonnent

      Hej Jake 2

      Takker for dit indlæg og interesse. Det er ikke selskabet 3. Det er OK mobil, der bruger Telenor netværket. Telefonen har været til test, Hvor man opdaterede softvare men ingen fejl konstateret. Nu afventer vi, om det sker igen.

      Med venlig hilsen

      havdrup

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej Havdrup

        Det lyder en smule mystisk. Hvis det sker i et område med dårlig dækning, skal forklaringen måske findes her. 

        Hvis der generelt er god dækning, er det mere sandsynligt, at der er tale om en mere eller mindre defekt telefon. 

        Umiddelbart synes jeg ikke, du skal acceptere teleselskabets forklaring om, at det er et kendt problem, som du må leve med.

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Prøv at kontakte forhandleren eller teleselskabet igen. 


          havdrup
          Abonnent

            Hej Christian Bugge.

            Takker for interessen og indlægget. Det jeg specielt reagerede på, er det faktum, at såfremt telefonen mister forbindelsen med omverdenen – hvis eks. dækningen er dårlig i et område – så genetablerer den ikke af sig selv forbindelsen. når den kommer til bedre dækning, men genetablerer først forbindelsen efter genstart.

            Med venlig hilsen.


            havdrup
            Abonnent

              Som en slutmelding på dette problem kan oplyses: Ved fornyet indsendelse til samme værksted lykkedes det dem at afsløre fejl på antennen. Antenne og højttaler blev skiftet, og nu har den fungeret problemfrit i foreløbigt 3 måneder.

              havdrup.

              Forummet 'SMARTPHONES OG TABLETS' er lukket for nye emner og svar.