0xc0000142

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 1 måned siden.
Oprettet af
signesfar
Abonnent

Når jeg lukker min computer ned efter at have brugt et bestemt program, dukker denne meddelelse op på skærmen:

Programmet kunne ikke starte korrekt (0xc0000142). Klik på OK for at lukke programmet.

Computeren lukker dog ned uanset om jeg klikker på OK eller ej.

Hvordan kan jeg slippe for meddelelsen?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hvilket program, konkret? Fejlkoden betyder, at et program ikke blev startet ordentligt. For eksempel et baggrundsprogram, der hører sammen med hovedprogrammet.

    Det kan være, at programmet har brug for en opdatering.


    signesfar
    Abonnent

      Det er et låseprogram til en Kingston USB-nøgle, som hedder Data Traveler Locker. Programmets navn er DTLplus_Launcher. Det skal startes og kræver en kode, for at man kan bruge USB-nøglen.

      Programmet kan ses i ”Processer” og ”Tjenester” i joblisten. Jeg har ikke prøvet at standse det der, fordi der kommer en advarsel, som jeg ikke kan gennemskue.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Aha, det må være dette program:

        https://www.kingston.com/denmark/us/support/technical/products/dtlplus

        Desværre er der ikke nogen opdatering tilgængelig, det kunne have løst problemet.

        Jeg er lidt blank med hensyn til at løse problemet. Du har jo brug for programmet, så det kan ikke bare deaktiveres. Kan det måske geninstalleres fra USB-nøglen?

        Du kan i øvrigt godt lukke programmet fra Jobliste. Det vil vende tilbage, når du genstarter Windows.

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.