Administratorret til at slette mappe

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  jann1 6 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
jann1
Abonnent

På en ny computer har jeg geninstalleret Dropbox, hvilket skete på mit SSD-drev, hvor der ikke er plads. Jeg flyttede så Dropboxmappen til mit HHD-drev, men undervejs har jeg gjort noget, hvor jeg efterlod en dropboxmappe med billeder på SSD-drevet. Denne mappe er skrivebeskyttet, og jeg kan ikke slette den. Jeg kan heller ikke slette skrivebeskyttelsen, selv om jeg er administrator. Hvis jeg prøver, får jeg at vide at jeg skal have administratorrettighed for at foretage ændringerne. Men jeg er jo administrator!? Hvordan får jeg mappen fjernet. Kan jeg gøre det fra kommandoprompt eller andet? Eller finders der en suoeradministratorkonto, som jeg ikke er bekendt med?

Vedhæftet skærmskud

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Det er sandsynligvis, fordi Dropbox har “låst” mappen. Hvis du har ændring synkroniseringsplaceringen i Dropbox til dit andet drev, så prøv at lukke Dropbox-programmet, og se om du så kan slette mappen.


    jann1
    Abonnent

      Nu har jeg efter korrespondance prøvet at slette mappen efter at have lukket såvel Dropbox som alle processer, der har med Dropbox at gøre. Jeg har stadigvæk en mappe, jeg ikke har kontrol over. Jeg har prøvet følgende 2 ting:

      – Gået til cmd som administrator og prøvet at slette billedfiler i mappen. Her får jeg beskeden i retning af: adgang nægtet

      – Gået via mappens egenskaber og prøvet at ændre tilladelser (se vedhæftede “Tilladelser”), men kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre.

      Jeg vedhæfter også “Billedegenskaber” for at høre, om der er noget information heri om hvori fejlen består.

      Jeg vedhæfter billede i ny meddelelse, da filen er for stor.


      jann1
      Abonnent

        Hermed fil til ovennævnte indlæg

        Vedhæftede filer:

        jann1
        Abonnent

          Hermed endnu en fil til ovennævnte indlæg

          Vedhæftede filer:
          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Prøv at starte Windows op i fejlsikret tilstand.

            1. Åbn startmenuen, hold Shift nede, klik på power-knappen, og klik Genstart.

            2. Når Windows starter op igen, vælg Fejlfinding Avancerede indstillinger > Start indstillinger og klik Genstart.

            3. Tryk for at vælge fejlsikret tilstand.

            4. Log ind, og se om du kan slette mappen.


            jann1
            Abonnent

              Hej igen

              Jeg nåede ikke at prøve med fejlsikret tilstand, da Microsoft Support løste problemet for mig. Jeg loggede på min account konto og bad om telefonisk support. Det gik forbløffende smertefrit. Under 10 minutter senere blev jeg ringet op. Jeg fik fjernsupport, hvor supporteren fik adgang til min computer, og efter at vedkommende havde prøvet alt det, jeg selv havde prøvet, opdagede vedkommende, at mappen var delt. Delingen blev slået fra og mappen kunne slettes. Det eneste, jeg godt kunne have tænkt mig var, at jeg havde optaget det hele på video.

              Alt i alt kan Microsoft Support godt anbefales til visse ting. Derimod er Dropbox’ support ikke meget værd. De burde have tænkt på muligheden for deling.

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.