Appen "billeder" giver systemfejl (-2147219196) og fungerer ikke

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
Henning Møller Andersen
Abonnent

Appen “billeder” giver systemfejl (-2147219196) og fungerer ikke efter funktionsopdatering den 18. juli

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det tilsyneladende enkle problem kan have en stribe årsager. Microsoft har en lang artikel om det her:

    https://www.winhelponline.com/blog/photos-store-apps-file-system-error-2147219196/

    De to første punkter i artiklen er, kort fortalt:

    • Se efter opdateringer til Microsoft Store. At installere dem kan løse problemet.
    • Fejlsøg Microsoft Store. Det gør du sådan:
    1. Tast Fejlfinding i Windows’ søgefelt og vælg Foretag fejlfinding
    2. Rul ned til Windows Store apps, klik på det punkt, og klik på Kør fejlfindingsværktøjet
    3. Det gennemgår og retter en halv snes mulige problemer. Du kan blive stillet nogle spørgsmål undervejs.

    Løser det ikke problemet, er der flere muligheder. Lad mig høre.

    Her er et skærmskud fra Fejlfinding:

    Hej Henrik.

    Tak for dit svar.

    Ovenstående råd hjalp ikke.

    Skal jeg bare gå i gang med den store liste fra MS fra en ende af – eller har du forslag?

    Jeg tager lige en backup  inden jeg går i gang.

    Med venlig hilsen

    Henning

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Ja, gå i gang med den liste. Det er de officielle råd, så de har bedst chance for at virke.

      Hej Henrik.

       

      Jeg har fulgt instruktionerne frem til step 4 – her stopper jeg.

      Jeg har været glad for “Billeder” men den gik ned med den senestop Windows opgradering.  Måske bliver fejlen rettet i en senere opgradering.

       

      Indtil da bruger jeg den gamle Windows billedfremviser og Live Photo Gallery.

       

      tak for hjælpen

       

      Med venlig hilsen

      Hening

       

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Selv tak, og lidt ærgerligt at det ikke kunne virke. Men jeg forstår godt, at du stopper, når det begynder at handle om at indtaste ændringer direkte i Registreringsdatabasen.

        Og ja, jeg vil forvente at en fremtidig opdatering retter problemet.

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.